02.03.2021 ob 22:30
Deli članek

Ljubljana, 2. marec 2021 (MOREL)- Tudi v letu 2020 je, enako kot v 2019, na slovenskih cestah umrlo največ voznikov osebnih avtomobilov, in sicer 29. Število umrlih voznikov osebnih avtomobilov se v primerjavi z letom 2019 ni spremenilo. Od 29 umrlih voznikov osebnega avtomobila jih je kar 23 povzročilo prometno nesrečo, v kateri so umrli. 7 jih je umrlo v naselju, 22 pa izven naselja.

Minimalno zmanjšanje beležimo pri umrlih voznikih enoslednih motornih vozil, saj jih je v letu 2020 umrlo 22 (v letu 2019 pa 23), od tega 16 motoristov in 6 mopedistov (-4 %). Izmed 16 motoristov jih je kar 12 povzročilo prometno nesrečo v kateri so umrli, 4 so umrli v naselju, 12 pa izven naselja. Izmed 6 mopedistov so 4 sami povzročili prometno nesrečo, v kateri so umrli, 3 v naselju, 3 pa izven naselja. Povprečna starost umrlih motoristov je bila 41 let, mopedistov pa 49 let. Od 16 umrlih motoristov jih je bilo 6 z vozniškim dovoljenjem do 5 let, med mopedisti pa kar 4 brez veljavnega vozniškega dovoljenja (oz. brez podatka).

Precejšnje zmanjšanje števila umrlih, za več kot polovico, beležimo pri pešcih, saj je življenje izgubilo 7 pešcev oz. 53 % manj kot v letu 2019 (15 umrlih). Od 7 pešcev so 3 povzročili prometno nesrečo, v kateri so umrli, 5 jih je umrlo v naselju, 2 pa izven naselja. Veliko zmanjšanje števila umrlih beležimo tudi pri umrlih potnikih – v letu 2020 jih je umrlo 11 (20 v 2019) oz. 45 % manj kot v lanskem primerjalnem obdobju. Med temi je bilo 9 umrlih potnikov v osebnem avtomobilu ter 2 umrla potnika na motornem kolesu. 4 potniki so umrli v naselju, 7 pa izven naselja.

Minimalno zmanjšanje beležimo pri kolesarjih, saj je v letu 2020 umrlo 8 kolesarjev, kar je eden manj kot v letu 2019 – 11 %. Od 8 kolesarjev jih je kar 5 povzročilo prometno nesrečo, v kateri so umrli, 5 jih je umrlo v naselju, 3 pa izven naselja.Poleg navedenih sta v letu 2020 umrla še 2 voznika tovornih vozil ter 1 voznik traktorja. Vsi trije so bili tudi povzročitelji smrtne prometne nesreče, voznika tovornih vozil sta umrla izven naselja, voznik traktorja pa v naselju.

Skupno število umrlih ranljivih udeležencev cestnega prometa (vozniki enoslednih motornih vozil, potnika enoslednih motornih vozil, pešci in kolesarji) je v letu 2020 znašalo 39 oz. 49 % vseh umrlih. Število umrlih ranljivih udeležencev je bilo v letu 2019 49, tako je v letu 2020 umrlo 10 ranljivih udeležencev manj; delež je v 2019 znašal 48 %, leta 2018 pa 45 %.

V zadnjem 3-letnem obdobju je bilo največ hudo telesno poškodovanih udeležencev med kolesarji. V letu 2020 se je hudo telesno poškodovalo 207 kolesarjev (200 v letu 2019) oz. 3 % več kot v letu pred tem. Delež hudo telesno poškodovanih kolesarjev se je povečal iz 25 % v letu 2019 na 31 % v letu 2020. Število hudo telesno poškodovanih voznikov enoslednih motornih vozil se je zmanjšalo za 13 % v primerjavi z letom 2019 – 172 je bilo hudo telesno poškodovanih v 2020 in 197 v 2019. Delež je kljub absolutnem zmanjšanju narasel za 1 %, na 25 % vseh hudo telesno poškodovanih. Večji padec beležimo pri ostalih udeležencih, saj se je število hudo telesno poškodovanih potnikov zmanjšalo za 42 %, število hudo poškodovanih voznikov osebnih avtomobilov za 30 % in pešcev za 20 %. (konec)