02.10.2020 ob 08:21
Deli članek

Ljubljana, 2. oktober 2020 (MOREL)-  V ponedeljek se bo pričela nacionalna preventivna akcija za večjo varnost pešcev »Bodi viden – bodi previden«, ki bo trajala do 18. oktobra, vodi pa jo Agencija za varnost prometa. Namen akcije je opozoriti na varnost pešcev, ki so med najbolj ranljivimi udeleženci v prometu, s poudarkom na varnosti otrok in starejših. Največ nesreč z udeležbo pešcev se zgodi v jesenskih in zimskih mesecih, ko so dnevi krajši, vidljivost slabša, ceste pa zaradi vremenskih razmer spolzke. Podatki opazovanja pešcev, ki ga je Agencija za varnost prometa izvedla leta 2017, kažejo, da je delež uporabe različnih odsevnikov izredno nizek - kar 93% pešcev ni uporabljalo nobenega odsevnika. Le 1,2 % pešcev je imelo kresničko ali odsevni trak in 4,2% drugo odsevno površino. Aktivna raba odsevnih teles pešcu v temi in mraku lahko reši življenje, opozarja Agencija, ki bo v času akcije po Sloveniji razdelila 9.000 odsevnih trakov. V preventivni akciji s terenskimi aktivnostmi namreč sodeluje 125 občin in 10 nevladnih organizacij. Poleg preventivnih terenskih aktivnosti, ki so prilagojene epidemiološki situaciji, bo v času nacionalne akcije potekal tudi okrepljen nadzor s strani policije, ki bo spremljala pravilno ravnanje voznikov in pešcev. Policisti bodo v tem času izvajali krajše poostrene nadzore tam, kjer je največja problematika varnosti pešcev, predvsem v bližini prehodov za pešce. Pri tem bodo pozorni tako na spoštovanje predpisov s strani voznikov motornih vozil in morebitne kršitve (na primer izsiljevanje prednosti pešcem na zaznamovanih prehodih za pešce) ter na spoštovanje predpisov s strani pešcev (nošenje odsevnih teles, pravilna stran hoje, varno prečkanje vozišč itd.). Pešce bodo tudi opozarjali na varno udeležbo v cestnem prometu in jim razdelili nekaj odsevnih teles za njihovo večjo vidnost. Agencija opozarja še na odvračanje peščeve pozornosti od dogajanja v prometu zaradi uporabe mobilnih telefonov in pregledovanja družbenih omrežij, kar pravočasnost in ustreznost reakcij pešca zmanjša do 60 %. Posebna pozornost je namenjena povečanemu številu e-skirojev, kolesarjem in voznikom motornih vozil. (konec)