30.04.2009 ob 16:05
Deli članek

 Če želite združiti uporabnost in privlačen videz z visoko kakovostjo ter voznimi užitki, toyota yaris predstavlja pametno odločitev. Poglejte njene gladke linije, enovito podobo in močne obline ter presenetljivo prostorno in praktično notranjost. Izbirate lahko med modelom s tremi ali petimi vrati, pri obeh pa je na voljo navdušujoč način vožnje, kot ga običajno najdete le v večjih avtomobilih. Z novimi motorji in po zaslugi sistema toyota optimal drive (Toyotin optimalni pogon), ki nudi inovativne okoljske rešitve za zagotavljanje učinkovitega ravnovesja zmanjšane porabe goriva, majhnih vrednosti emisij CO2 in neokrnjenih voznih doživetij, yaris predstavlja popolno rešitev za vse, ki od življenja zahtevajo več.

Tako je zapisano na uradni internetni strani toyota.si o tem avtu. Če ste pričakovali formulo, glede na to da Toyota uspešno sodeluje v najelitnejšem avtomobilskem tekmovanju hitrih bolidov, da bo to poosebila tudi v yarisu, ste se že takoj na začetku zmotili. Pospeški mestnega malčka še zdaleč niso formulaški. Gre za avto, za ljudi, ki si želijo umirjene vožnje.

Naš testni yaris model sol še zdaleč ni sodil med poskočneže. Res pa je, da je po avtocesti na števcu pokazalo 174 kilometrov na uro. To je bilo na spustu od cestninske postaje Vransko, ko je vozilo dobilo pospešek , po hribu navzdol proti Savinjski dolini. Moram priznati, da se je vozilo pri tej hitrosti odlično obnašalo, čeprav je bil občutek, da plavaš. Vendar pa je bolje, da umaknete nogo z plina. Pri takšni hitrosti vozilo dobesedno golta gorivo, pa še lahko pride nepričakovanega draginjskega dodatka v obliki mandatne kazni s strani gospodov v modrem.

Ko prvič sedeš v yarisa in se voziš po mestu, ti dvigne tlak tudi eco drive. Kaj se zgodi? V križišču sem pustil avto v prostem teku. Glej ga hudiča, ugasne. Ker je motor zelo tih (pohvalno) tega niti ne opaziš. Ko pa je potrebno speljati pa lahko pride do težav, posebno še, če niste pred vožnjo prebrali navodil ali pa da vas na to niso posebej opozorili. Z testnim yarisom sem obtičal sredi križišča in avto ni in ni hotel vžgati in speljati. Kako sem rohnel in penil, še posebej, ko za ritjo slišiš koncert avtomobilskih hup, ne bomo posebej opisoval. Ko mi ga je uspelo le vžgati in pognati iz križišča, sem vzel knjižico z navodili in se podučil o tako imenovanem eco drive. Moram priznati, da mi takšen način vožnje ni bil všeč in sem nato ves čas tiščal sklopko, da mi avto v križišču ni ugasnil. Res je, da imaš med sedeži gumb, da eco drive izklopiš, vendar je to že novo opravilo, v vozilu, od katerega pričakuješ, da je vse elektronsko. Z eco drivom, ki samodejno izklopi motor na križiščih, ko daste vozilo v prosti tek in spustite sklopko in pedal za plin. Če stojite dalj časa, se motor sam vžge... Ta novotarija me ni prav nič navdušila, moram priznati. Mnogo bolj bi bilo zadovoljen, če jo vozilo ne bi imelo. Druge novosti, kar zadevajo elektroniko me niso posebej navdušile, še posebej, kar zadeva nastavitve potovalnih paramentrov. Lahko bi to glede na japonske elektronske izkušnje storili bolje. Vžig vozila je izredno zanim, saj ne rabiš ključa.

Navdušen sem bil na digitalnim merilcem hitrosti, saj so velike številke lepo kazale, koliko imam težko nogo, še posebej ko se pelješ mimo znakov z omejitvijo hitrosti. Če bilo na znaku 60, prilagodiš hitrost točno 60 km/h. Pri števcih z kazalci si pač lahko sam pri sebi privoščiš oziroma zlažeš, da ti kazalec kaže 60 km/h, v resnici pa pokaže malo čez 60 km/h, vendar je to slab zagovor pred možmi postave, ko ti lahko točno povedo, koliko ste peljali. Seveda pa takšen pogovor ni zastonj.

Parkirni senzorji pri vzvratni vožnji so odlična pogruntavščina in te rešijo marsikaterega nepotrebnega stroška( praske na tvojem in tujem vozilu) in slabe volje na parkirišču. Parkiranje je zaradi odličnega krmilnega sistema prava poezija in se ga da stisniti v morda na prvi pogled nemogočo luknjo.

Vožnja je zelo udobna za dva, čeprav je tudi zadaj še dovolj prostora za dva, vendar ne preveč tolsta sopotnika. Morda sam nisem preveč navdušen nad vozili, kjer imaš občutek, da sediš kot v tovornjaku ali bolj milo rečeno, v kombiju. V yarisu sem se počutil tako. Res pa je, da ima takšna visoka lega svojo prednost v tem, da se ni težko vanj usesti ali izstopiti. Hrbteničarji bodo z njim zadovoljni.

Prtljažnik je pri takšnem avtomobilu vedno majhen. Dovolj pa je širok, da se lahko z njim odpraviš po nakupih, še posebej, če boste kupili samo živila in nekaj manjših pripomočkov za gospodinjstvo.

Cena testenega yarisa sol 1,33 VTT , 1330 ccm in 74 Kw in petimi vrati je bila na spletni strani zapisana 15.100 evrov. Predrag za najmanj 3.000 evrov, po mojem okusu. Zanj bi bil pripravljen odšteti največ 12.000 evrov. Lahko se dobi drug model za to, nižjo ceno, vendar pa je tej vsoti tudi primerno oskubljen.

 Kaj meni o yarisu ONA: „Vožnja z yarisom me ne navdušuje, saj zaradi eco drive sistema ni tekoča in na križiščih avto cuka, ker ga voznik ni navajen. Sedeži so udobni, tako da se da z njim tudi peljati na daljšo turo. Za tovrstne podvige pa morata biti v vozilu samo dva potnika, saj drugače ni mogoče spraviti v prtljažnik dovolj prtljage. „

Kaj menijo yarisu mladi: „Odlično vozilo za mlade. Lepe oblike. Lahko udobno potuješ. Vse imaš pod nadzorom, še posebej hitrost vozila. Ne gre za divjaško vozilo, temveč avto, ki ti kljub majhnosti daje občutek varnosti. To se posebej pozna, ko se voziš po avtocesti, ko mimo tebe brzijo večje in močnejše jeklene zveri. Morda je bil testni avto za spoznanje preveč žejen, saj poraba okoli sedem litrov ne gre v čast Toyote, ki se hvali z nizko porabo goriva. Za žepe mladih pa je pomembno, koliko evrov porabijo za bencin..“

 

Naša ocena: Tri (3).

Razpon cen od najslabše 1 do najboljše 5.

 

Lahko nam posredujte vaše mnenje na: morel@siol.net