01.12.2021 ob 19:43
Deli članek

Ljubljana (MOREL) – Člani Združenja Slovenskih pivovarn pri GZS - Zbornici kmetijskih in živilskih podjetij so danes podpisali zavezo za prostovoljno navajanje sestavin in informacij o energijski vrednosti piva na embalaži izdelka. Gre za nekaj letna prizadevanja pivovarjev za preglednost na področju podajanja verodostojnih informacij potrošniku v skladu s pričakovanji evropskih inštitucij, civilnodružbenih skupin in potrošnikov. Slovenski pivovarji so prepričani, da je podpisana zaveza tudi v interesu transparentnega podajanja informacij za potrošnika.
Že leta 2012 je v Evropskem parlamentu bila predstavljena evropska pivovarska zaveza, ki je nastala kot prostovoljna pobuda pivovarjev po vsej Evropi, ki sledi podpori Foruma o alkoholu in zdravju EU, za sprejemanje usklajenih in merljivih ukrepov na področju znanja potrošnikov o pivu in njegovem odgovornem uživanju. Tri leta kasneje je Evropsko združenje pivovarjev oznanilo prostovoljno namero pivovarjev, da navedejo sestavine in informacije o hranilnih vrednostih, in sicer v skladu z zahtevami Uredbe (EU) št. 1169/2011 za vse brezalkoholne pijače, vključno z brezalkoholnim pivom. Številne raziskave so pokazale, da si prebivalci Evrope želijo, da bi tudi na alkoholnih pijačah bile navedene sestavine in informacije o hranilni vrednosti na 100 ml na etiketi embalaže izdelka, kot ključni vir informacij o izdelku. Ugotovljeno je bilo, da evropski potrošniki slabo poznajo energijske vrednosti in sestavine alkoholnih pijač.

Na pobudo združenja The Brewers of Europe in v sklopu Foruma EU o alkoholu in zdravju so se pivovarji zavezali k odzivanju na pričakovanja potrošnikov in presegli okvirje svojih zakonodajnih obveznosti, tako da so se odločili prostovoljno navajati sestavine in hranilne vrednosti piv. Tako je skupaj z ostalimi evropskimi nacionalnimi združenji pivovarjev 3. septembra 2019 tudi Združenje slovenskih pivovarn podpisalo memorandum o proaktivnem delovanju pivovarjev na področju informiranja potrošnikov. V pivovarskem sektorju so prepričani, da ni nobenega razloga, da potrošniki ne bi bili seznanjeni z informacijami o seznamu sestavin ali o energijski vsebnosti brezalkoholnih pijač in da ne bi imeli dostopa do enakovrednih informacij za alkoholne pijače nad 1,2 % volumskega deleža alkohola. Slovenski pivovarji verjamejo, da je to v interesu transparentnega podajanja informacij za potrošnika. V Evropi trenutno že več kot 93 %  piv (2018: 70%)  navaja sestavine na etiketi, medtem ko okoli 86 % (2018: 40%) piv že navaja tudi energijsko vrednost piva. V Sloveniji vsi pivovarji že 100 % navajajo sestavine, energijsko vrednost piva pa lahko potrošniki preberejo na vseh izdelkih Pivovarne Laško Union in na etiketah nekaterih manjših slovenskih pivovarjev.

Jernej Smolnikar, predsednik Združenja slovenskih pivovarn pri GZS – Zbornici kmetijskih in živilskih podjetij ob današnjem podpisu zavez pove: «Člani združenja se s podpisom zavez zavezujemo, da bomo do konca leta 2022 na vseh svojih izdelkih prostovoljno navajali tudi energijsko vrednost piva. K tej pobudi vabimo tudi vse ostale pivovarje in druge proizvajalce alkoholnih pijač, da se partnersko pridružijo naši pobudi za prostovoljno navajanje sestavin izdelka in energijske vrednosti alkoholnih pijač.« Podpisana zaveza bo tudi nadzirana in o rezultatih izpolnjevanja bodo redno poročali. 

»Podpis zaveze je rezultat večletnih prizadevanj pivovarjev, kako čim bolje informirati in ozaveščati potrošnika o pomenu piva in odgovornem pitju. Gre za zavezo, ki je v skladu z zakonodajo EU in je pri mnogih pivovarjih dopolnjena z informacijami na digitalnih platformah. S podpisom zavez zgodba pivovarjev začenja svojo pot k uresničevanju še drugih evropskih zavez, ki jih opredeljuje Kodeks ravnanja o odgovornih poslovnih in trženjskih praksah v verigi oskrbe s hrano,« je v uvodu poudarila  Tatjana Zagorc, direktorica GZS – Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij.

 Aleš Cantarutti, generalni direktor Gospodarske zbornice Slovenije, je poudaril pomen pivovarstva v Sloveniji kot gospodarske dejavnosti in pozdravil odgovornost, ki jo sektor sprejema s podpisom zavez. »Odgovoren odnos do potrošnikov gradi njihovo zaupanje in zagotavlja transparentnost ter sledi globalnim ciljem trajnosti in odgovornega pitja alkohola,« je dejal.

Podpisu zaveze je sledila Skupščina Združenja slovenskih pivovarjev, na kateri so govorili o načrtih za v prihodnje. Združenje si bo tudi v prihodnje prizadevalo za zagotavljanje učinkovitega zeleno naravnanega poslovnega okolja, pravično obdavčitev in trgovino piva,  dvig pozitivnega imidža piva in pivovarjev v Sloveniji in izven ter trajnostno, zeleno, kakovostno in odgovorno proizvodnjo in trženje piva. Izvolili so tudi novega predsednika združenja. To je postal Andrej Sluga iz pivovarne Reservoir Dogs, podpredsednika pa Rok Kregar in Jože Podobnik.

To je sporočila Anita Jakuš,iz GZS. (konec)