
Nataša Barbara Gračner je Janet, Zvezdana Mlakar je Martha, Polona Juh je April, Igor Samobor je Gottfried, Timon Šturbej je Tom, Marko Mandić je Bill, Saša Pavlin Stošić je Jinny
Ljubljana (MOREL)- V sredo, 26. januarja, ob 20.00 bo na Velikem odru SNG Drama Ljubljana premiera prve slovenske uprizoritve drame Party, ki jo je po svojem celovečernem filmu napisala slovita britanska scenaristka in režiserka Sally Potter, režiral pa Ivica Buljan. Avtorsko ekipo uprizoritve Party ob režiserju Ivici Buljanu sestavljajo prevajalka Tina Mahkota, umetniški sodelavec Robert Waltl, dramaturginja Mojca Kranjc, scenograf Mark Požlep, kostumografinja Ana Savić Gecan, skladatelj Mitja Vrhovnik Smrekar, oblikovalca svetlobe in videa son:DA in Toni Soprano Meneglejte, lektor Arko, asistentka dramaturginje Manca Sevšek Majeršič in asistentka kostumografinje Nina Gorišek. V uprizoritvi igrajo Nataša Barbara Gračner, Marko Mandić, Polona Juh, Igor Samobor, Zvezdana Mlakar, Saša Pavlin Stošić in Timon Šturbej. Prva sklopa ponovitev bosta na sporedu 27., 28. in 29. januarja ter 9. in 10. februarja ob 19.30 na Velikem odru.
»Sally Potter je britanska režiserka in scenaristka, znana predvsem po svojem filmskem opusu. Celovečerni film, s katerim je zaslovela, je Orlando (1992) po romanu Virginie Woolf s Tildo Swinton v naslovni vlogi. Je tudi avtorica Gneva (Rage, 2009), prvega v zgodovini filma, ki je bil premierno (v sedmih delih) predvajan na mobilnih telefonih.
Njen film Party, za katerega je napisala tudi scenarij, je bil premierno predvajan februarja 2017 na filmskem festivalu Berlinale, na katerem so ga kot najboljšega nagradili nemški filmski kritiki, kmalu zatem, novembra istega leta, pa je bil uvrščen tudi na festival Liffe v Ljubljani (z naslovom Zabava). Film je posnet v črno-beli tehniki; prizorišče je omejeno na nekaj prostorov ne preveč razkošnega londonskega stanovanja višjega srednjega razreda; trajanje je za žanr
celovečernega filma razmeroma kratko, dobrih 70 minut, in vtis je, da gledamo dogajanje v realnem času; oseb je sedem in vseh sedem vlog je oblikovala vrhunska mednarodna igralska zasedba (2 Britanki, 1 Britanec, 2 Američanki, 1 Irec in 1 Švicar).
Odrsko priredbo (2018) filma, ki ga je recenzent ugledne ameriške revije za filmsko umetnost Variety primerjal z dvema filmoma, z Kdo se boji Virginie Woolf? Mika Nicholsa po igri Edwarda Albeeja in z Diskretnim šarmom buržoazije Luisa Buñuela, je napisala avtorica sama. Žanrsko se igra uvršča med črne komedije. Party na svojem domu priredi Janet, ki je pravkar dosegla najvišjo točko svoje politične kariere – postala je ministrica za zdravstvo vlade v senci. Z možem,
znanstvenikom, povabita na slavje najožji krog prijateljev: Janetino najbližjo zaupnico z njenim možem, Janetino prijateljico, ki je profesorica t. i. ženskih študij, z njeno nosečo ženo, ki je znamenit chef, in Janetino sodelavko z njenim možem, privlačnim mladim finančnikom, ki pa pride brez žene in napove, da se jim bo ta pridružila pozneje.
Duhoviti, inteligentni, kot blisk hitri dialogi se dotaknejo tem, kakršne pričakujemo v krogu izobraženih, razgledanih in elokventnih oseb z artikuliranimi stališči: politike, krize zdravstvenega sistema, demokracije, feminizma … Njihov racionalni in kultivirani modus pa preglasijo emocije, ko Janetin mož izbere prav ženin party za razkritje dveh dejstev: da je na smrt bolan ter da se bo ločil od žene in svoje preostale dni preživel z omenjeno Janetino sodelavko. Njegovo zdravstveno stanje in
neslutena odločitev usodno vplivata na vse zbrane. Naraščajoča napetost nadaljnjega razvoja dogodkov, novih razkritij in priznanj, predvsem pa spoznanja o krhkosti navidez še tako trdnih odnosov in močnih zavezništev, kulminira v presenetljivem finalnem obratu, ki pa mu je detektivsko pozornejši gledalec lahko že prej prišel na sled,« je v repertoarni napovedi zapisala dramaturginja uprizoritve Mojca Kranjc.
Režiser Ivica Buljan je ob predstavitvi sezone 2021/22 povedal, da ga film Sally Potter The Party (Zabava) zanima predvsem kot predloga za performans. »Gre za film, ki v času brexita, takrat je namreč nastal, kot politična satira obravnava zelo pomemben trenutek v britanski zgodovini, ampak seveda ne kot prvo, lahko bi rekli naslovno stran, temveč iz perspektive likov iz buržoazne družbe, ki zasedajo visoke položaje in ki na videz niso pomembni, vendar prek odnosov med njimi veliko izvemo o aktualnem stanju v deželi in o tem, kaj se bo zgodilo v prihodnosti. Zdi se mi, da je v letu, ko se bodo v Sloveniji dogajale volitve, morda pomembno pogledati, kaj se godi za vrati, oziroma kaj politiki počnejo v trenutkih sprostitve in kako lahko njihove majhne zasebne veselice spremenijo celo potek realnosti za nas ostale. Tako da to gradivo jemljem predvsem kot predlogo, ki bo z vrhunskimi igralci zaživela šele v performativni iskrivosti, ki bo tudi povabilo publiki, da bo v dvorani SNG Drama sodelovala na resnični, veliki zabavi.« (konec)