14.09.2022 ob 23:58
Deli članek
Razvoj slovenskega turizma temelji na višji dodani vrednosti

Celje, (MOREL)- V okviru 54. Mednarodnega obrtnega sejma MOS v Celju je v sredo, 14. septembra potekal posvet o turizmu, z naslovom:  »Pot do višje dodane vrednostni v turizmu« v organizaciji Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT) in Slovenske turistične organizacije (STO). Posvet sta s pozdravnima nagovoroma odprla Matjaž Han, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo ter Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije.

Na posvetu  je bila širši strokovni javnosti predstavljena Strategija slovenskega turizma 2022 - 2028, ki jo je (na osnovi Zakona o spodbujanju razvoja turizma) sprejela vlada Republike Slovenije. Strategija je zastavljena po »uravnoteženem scenariju«: »nekaj več in veliko bolje«, kar pomeni, da si bo slovenski turizem prizadeval za zmerno kvantitativno rast ob pospešeni rasti kakovosti storitev in dodane vrednosti. Strateška vizija slovenskega turizma glasi: »ZELENA BUTIČNOST. Manjši odtis. Večja vrednost za vse.« Razvoj slovenskega turizma temelji na višji dodani vrednosti za vse deležnike, tako za podjetja, motivirane in zadovoljne zaposlene, zadovoljno lokalno prebivalstvo in navdušene obiskovalce. Govorniki in udeleženci okrogle mize so v okviru posveta iskali odgovore na vprašanje o uresničevanju  vizije in strateških ciljev strategije.
 
Matjaž Han, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo: »Slovenski turizem se je uspešno prilagodil novim razmeram in je na dobri poti k okrevanju po pandemiji. Skupni turistični promet v letošnjem letu se približuje stanju pred pandemijo. A napovedi za jesenski čas so negotove tako zaradi vojne v Ukrajini kot naraščajočih življenjskih stroškov potrošnikov. Pri premagovanju izzivov bo ključno sodelovanje in povezovanje turističnih deležnikov ter zasebnega in javnega sektorja na vseh ravneh. Razvijati moramo celoletno turistično ponudbo ter zelene in okolju prijazne turistične produkte. Pri tem spodbujati inovativnost in kreativnost ter uporabiti sodobne tehnologije, ki bodo dvignile produktivnost. Za uspešno poslovanje je nujno potrebno tudi strokovno upravljanje turističnih podjetij in učinkovito upravljanje s kadri. Vsekakor pa moramo dati v prihodnje poseben poudarek na vključevanju mladih v poklice v gostinstvu in turizmu.« Minister je ob tem napovedal tudi že skorajšnji javni razpis za naložbe v turistične namestitve v vrednosti 69 milijonov evrov, ki bo objavljen v kratkem.
 
Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije je za doseganje cilja višje vrednosti v slovenskem turizmu izpostavila nujnost oblikovanja novega modela upravljanja v turizmu in prehod k bolj vključujočemu, trajnostnemu in odpornemu turizmu: »Turizem je postavljen pred verjetno največje izzive in transformacijo v svoji zgodovini. Zato moramo na njegov razvoj gledati odgovorno in pripravljeno. Čas je začnemo razmišljati drugače, odgovorneje do okolja, družbe, zaposlenih in turistov.«
 
V okviru posveta so potekale predstavitve aktualnih javnih razpisov in pozivov MGRT in STO za deležnike slovenskega turizma. Poseben poudarek je bil namenjen javnim razpisom v pripravi. Eden od ukrepov, ki ga je MGRT v tem letu izvedlo, je Portal digitalizirane kulturne dediščine v vodilnih turističnih destinacijah, ki je bil prvič predstavljen širši javnosti in bo javno dostopen od konca septembra. V projektu ˝Digitalno inoviranje kulturne dediščine˝ je sodelovalo 31 turističnih destinacij, ki so digitalizirale več kot 100 različnih objektov nepremične kulturne dediščine, na podlagi le-teh pa razvijajo tudi edinstvena turistična pet-zvezdična doživetja, pod blagovno znamko »Slovenia Unique Experience«. Vsi projekti so bili predmet sofinanciranja v okviru javnega razpisa MGRT za dvig kompetenc vodilnih turističnih destinacij in razvoj turistične ponudbe v vodilnih turističnih destinacijah v letih 2020 in 2021. Vsi 3D modeli kulturne dediščine so umeščeni na nacionalni spletni portal za digitalizirano kulturno dediščino, ki ga je skupaj z zunanjim izvajalcem izdelal MGRT, posledično pa bodo dostopni tako turistom kot strokovni turistični javnosti, kreativnim industrijam, vključeni pa bodo tudi v mednarodne portale kulturne dediščine (Europeana) in predani v nacionalne arhive. Cilj Slovenije na tem področju je postati vodilna država v Evropi, ki bo s sistematičnim digitalnim inoviranjem kulturne dediščine ustvarila unikatna turistična doživetja. V okviru mednarodnega projekta »ECTN Awards 2021 – Destination of Sustainable Cultural Tourism 2021« je MGRT v kategoriji »Digitalizacija trajnostnega kulturnega turizma v smeri razvoja pametnih destinacij« osvojilo drugo mesto in prejelo prestižno nagrado.
 
O možnostih za dosego zastavljene strateške vizije ter pomenu oblikovanja in učinkovitega  trženja zelenih in butičnih turističnih produktov so na posvetu spregovorili priznani strokovnjaki in uspešni gospodarstveniki. Motivacijsko okroglo mizo na temo »Kako bomo dosegli zeleno butičnost in višjo vrednost za vse?« je vodil dr. Emil Juvan, ki je strokovnjak za trajnostni razvoj in upravljanje destinacij. Svoje izkušnje in mnenja so z udeleženci posveta delili Katarina Larisa Ham iz mednarodnega podjetja Quintessentially, ki skrbi za življenjski slog svojih prestižnih članov, Anže Čokl, lastnik hotelov Bohinj ECO Hotel & Sunrose 7, Matej Kandare iz Združenja Slovenia Oudoor, Martin Jezeršek iz podjetja Jezeršek gostinstvo ter Matej Knific iz podjetja Luxury Slovenia.  
 
Razprava sogovornikov na okrogli mizi je bila izvedena s ciljem vzpodbujanja oblikovanja turističnih produktov v turističnih destinacijah in spodbujanja kreativne zamisli pri podjetnikih, mladih, društvih, nosilcih dopolnilne dejavnosti na kmetijah in drugih sooblikovalcih  slovenskega turizma.
 
Udeleženci motivacijske okrogle mize so si bili enotni, da je glede na pomen in naravo turizma potrebno tesno medresorsko sodelovanje. Zato veseli, da so se dogodka udeležili tudi predstavniki nekaterih ministrstev, javnih zavodov in agencij ter župani nekaterih občin. To so sporočili iz ministrstva za gospodarstvo. (konec)