Ljubljana (MOREL) -Študentska organizacija Univerze v Ljubljani (ŠOU v Ljubljani) in Študentski svet Univerze v Ljubljani sta danes organizirala drugo javno soočenje kandidatov za rektorja Univerze v Ljubljani. V zbornični dvorani rektorata sta svoje poglede predstavila Irena Mlinarič-Raščan in Gregor Majdič. Soočenje je bilo namenjeno študentskim vprašanjem in je potekalo v živo s prenosom na YouTube kanalu ŠOU v Ljubljani. Razprava je obsegala širok nabor tem, ki so za študente UL ključne: kakovost študija, mednarodne izmenjave, prostorska stiska, vključevanje študentov v odločanje, tutorstvo, položaj študentov s posebnimi potrebami in študentskih družin, uporaba umetne inteligence, športna infrastruktura ter vloga umetniških akademij znotraj univerze.
Kakovost študija:
Mlinarič-Raščan je izpostavila potrebo po bolj strukturiranem sistemu evalvacije, ki temelji tudi na študentskih povratnih informacijah, ter večji pedagoški inovativnosti. Majdič je zagovarjal večjo fleksibilnost študijskih programov, boljšo povezavo s prakso in zmanjšanje administrativnih obremenitev za pedagoge.
Mednarodne izmenjave:
Mlinarič-Raščan je opozorila na administrativne ovire in nejasnosti, s katerimi se soočajo študenti pri odhodih v tujino. Zavzela se je za centralizirano svetovanje. Majdič je poudaril pomen promocije programov mobilnosti in spodbujanja povratnikov, da delijo izkušnje.
Prostorska stiska:
Mlinarič-Raščan je predlagala sistematično, dolgoročno prostorsko strategijo ter bolj pravično porazdelitev virov med članicami. Majdič se je skliceval na projekte v teku in izpostavil nujnost večjega angažmaja države pri infrastrukturnem vlaganju.
Vloga akademij (AG, ALUO, AGRFT):
Oba kandidata sta prepoznala specifičnost akademij znotraj UL. Mlinarič-Raščan je poudarila, da potrebujejo večjo avtonomijo in primerne prostore. Majdič je izpostavil konkretne rešitve, kot je načrtovana razširitev AGRFT in NTF v prostore FFA.
Tutorstvo in podpora študentom s posebnimi potrebami:
Mlinarič-Raščan je predlagala profesionalizacijo tutorstva in večjo prepoznavnost študentov s posebnimi potrebami. Majdič je zagovarjal nadgradnjo obstoječega sistema z dodatno podporo in vključevanjem AI tehnologij.
Študentske družine:
Oba kandidata sta izpostavila potrebo po dodatnih ukrepih za lažje usklajevanje študija in starševstva, med drugim prilagodljiv urnik in možnosti hibridnega študija.
Umetna inteligenca (AI):
Mlinarič-Raščan je opozorila na etične dileme in potrebo po previdnosti pri vključevanju AI v študijski proces. Majdič je zagovarjal odprt pristop, kjer AI predstavlja orodje za večjo dostopnost in učinkovitost.
Informiranost in participacija študentov:
Mlinarič-Raščan je pozvala k večji transparentnosti odločitev UL in redni komunikaciji z vsemi študentskimi organi. Majdič je izpostavil pomen konstruktivnega sodelovanja in podpore študentskim iniciativam.
Šport in infrastruktura:
Mlinarič-Raščan je opozorila, da študentski šport pogosto ni ustrezno podprt in bi moral postati del sistemske strategije. Majdič je predstavil sodelovanje z mestom in načrte za izboljšanje športnih kapacitet.
Na vprašanje, katero področje bi v primeru izvolitve obravnavali kot prednostno, je Mlinarič-Raščan odgovorila, da bi se osredotočila na kakovost pedagoškega procesa, Majdič pa na prostorske in infrastrukturne rešitve.
Drugi krog rektorskih volitev bo potekal v sredo, 16. aprila 2025, preko elektronske platforme Simply Voting. Študentke in študenti predstavljajo 20 odstotkov volilnega telesa in imajo pomembno vlogo pri oblikovanju prihodnosti Univerze v Ljubljani. To sta sporočila Študentski svet Univerze v Ljubljani in Študentska organizacija Univerze v Ljubljani. (konec)