13.01.2022 ob 17:22
Deli članek
Volkswagen lani podvojil prodajo popolnoma električnih vozil

Wolfsburg (MOREL) – "Volkswagen kljub omejeni dobavi polprevodnikov še naprej pospešeno nadaljuje s prehodom na električno mobilnost," pravi Ralf Brandstätter, izvršni direktor znamke Volkswagen. Podjetje je v minulem letu po vsem svetu prodalo več električnih avtomobilov kot kdajkoli prej: skupaj je bilo končnim kupcem dobavljenih več kot 369.000 električnih avtomobilov (+73 % glede na leto 2020), od tega približno 106.000 priključnih hibridov (+33 %) in 263.000 popolnoma električnih vozil (+97 %). Podjetje je tako v primerjavi s prejšnjim letom podvojilo število prodanih baterijskih električnih vozil. "V zelo kratkem času smo v Evropi dosegli vodilni položaj pri popolnoma električnih vozilih. Z našo strategijo ACCELERATE in širitvijo ponudbe modelov bomo še pospešili razvoj električne mobilnosti. Še letos bomo našo družino ID. razširili z emocionalnim modelom ID. BUZZ1," je dejal Brandstätter.

Volkswagen je na globalni ravni končnim kupcem prodal okrog 4,897 milijona vozil (z vsemi pogonskimi sistemi). V primerjavi s predhodnim letom pomeni to za okrog 8 odstotkov slabši rezultat. Na prodajne številke je pomembno vplivala strukturno nezadostna oskrba s  polprevodniki, ki je med letom privedla do omejitev proizvodnje. "V izjemno zahtevnih pogojih je Volkswagen dosegel zadovoljiv prodajni rezultat. Masivnih učinkov na proiz­vod­njo, povezanih s pomanjkanjem polprevodnikom, med letom še ni bilo mogoče v celoti izravnati. Naše rekordno visoko število naročil, ki samo v Evropi znaša 543.000 vozil – od tega 95.000 naročil za popolnoma električna vozila ID., jasno kaže: zanimanje za vozila Volkswagen je še vedno zelo veliko," je povedal Klaus Zellmer, član uprave, odgovoren za prodajo in marketing pri Volkswagnu.

Delež električnih vozil na izključno baterijski pogon (BEV) in priključnih hibridnih vozil (PHEV) se je skoraj podvojil in zdaj znaša 7,5 % (2020: 4 %). V Evropi se je ta delež povečal na 19,3 % (2020: 12,6 %). Volkswagen je zabeležil znatno povečanje dobave električnih vozil zlasti v ZDA, na Kitajskem in v Nemčiji. Na domačem trgu je bil že vsak četrti Volkswagnov avtomobil električni model. Električna ofenziva na Kitajskem poteka po načrtih, čeprav so ozka grla pri dobavi polprevodnikov proti koncu leta vplivala tudi na do tedaj prednostno proizvodnjo električnih vozil. Na Kitajskem je bilo prodanih 77.100 baterijskih električnih vozil (+437 %), od tega več kot 70.000 vozil iz družine ID. Volkswagen je tako na Kitajskem že eden od petih največjih dobaviteljev baterijskih električnih vozil. Za leto 2022 je načrtovana nadaljnja znatna rast. V ZDA je bilo prodanih skoraj 17.000 baterijskih električnih vozil, kar je približno dvajsetkrat več kot leto prej. Volkswagen se je tako med proizvajalci baterijskih električnih vozil povzpel na četrto mesto.

Volkswagnov najbolj priljubljen popolnoma električni model na svetu je ID.4, ki je že v prvem letu na trgu upravičil svoje ime svetovnega avtomobila. Od 263.000 baterijskih električnih vozil so največ prodali modela ID.4, in sicer okrog 119.650 vozil, sledijo ID.33 (okrog 76.000), e-up!4 (pribl. 41.500) in nekaj manj kot 18.000 ID.65 – slednjega Volkswagen ponuja izključno na kitajskem trgu. V Evropi je bil ID.4 najbolje prodajani baterijski električni model na Švedskem, Danskem, Finskem in Irskem. Popolnoma električni SUV ID.4 je uspeš­no vstopil tudi na ameriški trg, kjer je bilo prodanih 17.000 vozil. Na Kitajskem je vozilo že doseglo drugo mesto med vsemi popolnoma električnimi SUV-ji.

SUV-ji so najhitreje rastoči tržni segment. Volkswagen je temu že v zgodnji fazi sistematično prilagodil svoj portfelj. Delež vozil SUV v skupni dobavi se je povečal na več kot 40 odstotkov (predhodno leto: 34,8 %). Volkswagen je v ZDA z SUV-ji dosegel celo tri četrtine svoje prodaje in je prodal največ vozil po letu 2013. Kljub oteženim razmeram zaradi dobave polprevodnikov je Golf v Nemčiji v letu 2021 ohranil vodilni položaj najbolje prodajanega avtomobila.

Volkswagen pričakuje, da bo zaradi še vedno prisotnih ozkih grl pri dobavi polprevodnikov vsaj prvo polletje 2022 še naprej nestanovitno in zahtevno. Vendar v podjetju pričakujejo, da bodo v nadaljevanju leta lahko stabilizirali proizvodnjo in čim prej odpravili velike zaostanke pri naročilih. To je sporočila Sabrina Pečelin. (konec)