
Ljubljana (MOREL)- V 1. četrtletju je prek spleta nakupovalo 53 odstotka oseb, starih 16–74 let. Dve tretjini teh e-kupcev sta na spletu kupili oblačila, čevlje ali dodatke. Enak delež jih je kupljene izdelke ali storitve na spletu plačalo z debetno ali kreditno kartico; to je bila tudi najpogostejša oblika plačila.
Internet je v letošnjem 1. četrtletju uporabljalo 90 % oseb (v 2022: 89 %), starih 16–74 let (v nadaljevanju: prebivalci). Več kot tri četrtine prebivalcev (77 %) je po tej poti med drugim iskalo informacije o izdelkih ali storitvah; delež je bil največji pri skupini učencev, dijakov ali študentov ter skupini zaposlenih ali samozaposlenih (pri vsaki 86 %), najmanjši pa pri upokojencih (52 %). 18 % prebivalcev je prodajalo izdelek ali ponujalo storitev, npr.
prek spletnih strani bolha.com, e-bay.com, Facebook Marketplace. Med moškimi je bil delež 22-odstoten, med ženskami pa 13-odstoten.
Vsaj en spletni nakup sta v 12 mesecih pred anketiranjem (april 2022–marec 2023) opravili dve tretjini prebivalcev (v 2022: 63 %); delež je bil največji pri prebivalcih iz obalno-kraške statistične regije (73 %), sledila je gorenjska (72 %), najmanjši pa pri tistih iz savinjske in zasavske (pri vsaki 59 %).
Po starostnih skupinah je bil delež največji med 16–24-letniki (84 %; v 2022: 82 %) in najmanjši med 65–74-letniki (30 %; v 2022: 25 %). Najbolj se je povečal delež med 55–64-letniki, za 10 odstotnih točk (na 52 %).
Prihodek s spletno prodajo izdelkov ali storitev oz. s sprejemanjem naročil ali rezervacij prek spleta je v prejšnjem letu ustvarila petina podjetij z vsaj 10 zaposlenimi in samozaposlenimi. Skupno je ta prihodek znašal okoli 3.950 milijonov EUR (brez DDV). Več o tem v objavi Spletna prodaja, 2022.
Vsaj en spletni nakup je v prvih treh mesecih tega leta opravilo okoli 833.135 ali 53 % prebivalcev (v nadaljevanju: e-kupci). Tudi v tem obdobju je bil delež e-kupcev največji v obalno-kraški (63 %) statistični regiji, sledila je gorenjska regija (62 %). Največ e-kupcev je bilo med 25–34-letniki (72 %) in najmanj, petina, med 65–74-letniki.
Pri spletnem nakupovanju je imelo težave 22 % e-kupcev (v 2021: 38 %). Največ (7 %) jih je kupljene izdelke prejelo pozneje, kot je bilo navedeno ob nakupu, v 2021 pa se je s to težavo srečala petina e-kupcev.
V primerjavi z letom 2021, ko je bila razglašena epidemija covida-19, sta se deleža spletnega nakupovanja v zadnjih 3 mesecih oz. 12 mesecih pred anketiranjem zmanjšala za 6 oz. 5 odstotnih točk. To so sporočili iz SURS. (konec)