Ljubljana (MOREL)- Zobozdravniki, ki se vsakodnevno soočamo z izzivi zdravstvenega in zobozdravstvenega sistema, smo pogosto priča stiskam pacientov, kar nemalokrat pripelje do pritiskov ali celo do verbalnega nasilja. Kot strokovnjaki na področju zobozdravstva, ki z odgovornostjo skrbimo za zdravje svojih pacientov, poudarjamo, da morajo biti vse spremembe v zdravstvenem sistemu pripravljene in podprte s soglasjem stroke. V okviru Delovne skupine za strokovna vprašanja s področja zobozdravstva smo zato Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) zaprosili za pojasnila glede sprememb Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja, ki jih je na seji 4. septembra 2024 sprejela skupščina ZZZS.
Pomembno je poudariti, da zobozdravniki kot izvajalci zobozdravstvenih storitev ne spreminjamo Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja. Pravila določa ZZZS, mi pa jih moramo upoštevati.Zdravniška zbornica je v imenu zobozdravnikov na ZZZS poslala dopis s prošnjo za pojasnila, tako zobozdravnikom kot tudi pacientom. Gradiva, ki jih je ZZZS predhodno predložil v javno razpravo, namreč niso vključevala splošne pravice do menjave zalivk. Spremembe 121. člena Pravil kažejo, da kljub nadomestitvi standardnih materialov z bolj kakovostnimi trajnostne dobe in garancijski roki ostajajo nespremenjeni in da je pravica do novega zobnoprotetičnega pripomočka mogoča le, če pooblaščeni zobozdravnik oceni, da je obstoječi pripomoček funkcionalno neustrezen. To velja tudi za druge zobozdravstvene storitve, kot so zalivke.
V zvezi z vprašanjem, kateri materiali so uvrščeni med standardne bele materiale, smo ZZZS prosili za pojasnila, saj je pomembno, da se pacientom jasno razloži, kakšne možnosti imajo glede zdravljenja in izbire materialov in kakšna je dejanska vsebina pravice do menjave amalgamskih zalivk z belimi. ZZZS smo prosili tudi za dodatna pojasnila o postopku vrednotenja vseh stroškov in načinu izračuna potrebnih dodatnih programov. Za enako obrazložitev smo zaprosili tudi za področje protetike.
Pacienti imajo pravico pridobiti celovite informacije glede sprememb in kako te vplivajo na njihove pravice. Moramo pa opozoriti, da je v tem trenutku odgovornost obveščanja o pravicah pacientov in razlaga Pravil v domeni ZZZS, ki je odgovoren za njihovo postavljanje, ne pa v domeni zobozdravnikov, ki jih moramo izvajati.V primeru vprašanj ali nejasnosti glede novih Pravil so zato ZZZS zaprosili, da posreduje tudi kontaktne podatke, na katere se lahko pacienti obrnejo za pojasnila.
Naš glavni cilj je jasna in razumljiva komunikacija, ki pacientom omogoča razumevanje njihovih pravic in zagotavlja ustrezno kakovost zobozdravstvenih storitev, ki so v skladu s strokovnimi smernicami. To je sporočila delovna skupina za strokovna vprašanja s področja zobozdravstva pri Zdravniški zbornici Slovenije. (konec)