Ingolstadt (Nemčija) – Audi svojo modelsko paleto razširja s športnim coupejem Q5 Sportback*. Ta izpeljanka s progresivno in dinamično silhueto nagovarja oblikovalsko ozaveščene kupce, ki se ne želijo odpovedati prednostim SUV-ja. Audi Q5 Sportback* tipične lastnosti SUV-jev, kot sta vsestranskost in prostornost, dopolnjuje s še bolj dinamično silhueto. Nezamenljiv dizajn z značilno nagnjenim zadkom in elegantnimi linijami zagotavlja športno podobo. Pri drugi generaciji modela Q5 Sportback* znaša prostornina prtljažnika do 515 litrov, pri modelu SQ5 Sportback* pa do 470 litrov. S podrto zadnjo sedežno klopjo se prtljažni prostor pri Q5 Sportbacku* poveča na 1.415 litrov, pri SQ5 Sportbacku* pa na 1.388 litrov. Audi Q5 Sportback* se ponaša z vlečno zmogljivostjo do 2.400 kilogramov.
Športna oblika z dinamično padajočo strešno linijo
V primerjavi s prejšnjim modelom je oblika novega Audija Q5 Sportback* veliko bolj čvrsta. Široki enodelni okvir mreže hladilnika leži visoko, obdajata ga funkcionalna navpična usmernika zraka (zračni zavesi). Močno profilirani, tridimenzionalno oblikovani žarometi ustvarjajo oster pogled. Pod enodelnim okvirjem mreže hladilnika je velika odprtina za zajemanje zraka s senzorji. Nad pragom prek kolesnih ohišij do zadnjega odbijača poteka dvigajoča se dinamična linija in vozilu s tem že v mirovanju daje dinamičen videz. Vodoravna ramenska linija kot povezovalni element med sprednjimi in zadnjimi lučmi se pri modelu Sportback nad zadnjimi lučmi ponovno nekoliko dvigne, da se vizualno naveže na strešni lok z nizkim zadnjim steklom.
Zadek Audija Q5 Sportback* je vizualno potegnjen izrazito nazaj, da od B-stebrička doseže padajočo strešno linijo. Klasični proporci SUV-ja tako v elegantni obliki Sportbacka dobijo še dodatno dinamiko. Opcijske strešne letve dinamičnim linijam strehe dodajo uporabno vrednost. Elegantna grafika zadnjega stekla prav tako prispeva k vtisu daljše kabine.
Zadek ima izrazito jasno oblikovno zasnovo z minimalnim številom linij. Od zadnjega stekla do spodnjega roba tridimenzionalno oblikovanega svetlobnega pasu nastane gladka površina, ki je zamejena z ostrim rezom po celotni širini vozila. Pod njim je široka, vizualno umirjena površina. Progresivni dizajn zaokroža markanten, športno oster rob na pokrovu prtljažnika. V dvignjen odbijač je kot otok vgrajen difuzor. Pod njim sta nameščeni izpušni cevi, medtem ko ima model S ikonične dvojne okrogle izpušne cevi z novo, izostreno obliko.
Zunanjost advanced je pri Audiju Q5 Sportback serijska*
Q5 Sportback* je na voljo v opremskih izvedbah advanced in S line. Poleg tega je model SQ5 Sportback* dobil svojstveno zunanjo podobo. Zunanjost izvedbe advanced v primerjavi z osnovno opremo ponuja dinamične oblikovne elemente s stilskimi poudarki. Zaščitna mreža hladilnika in vstavki v odprtinah za dovod zraka spredaj so realizirani v skandijevo sivi barvi, spodnji pas pa je lakiran v kontrastni tambora sivi barvi. Difuzor je črne mat barve s hrapavo površino, vstavki na zadku pa so realizirani v selenitno srebrni barvi. Vozilo je opremljeno z 18‑palčnimi aluminijastimi platišči s 5-krakim twist dizajnom.
Pri zunanjosti S line in modelu S so sprednje odprtine za dovod zraka večje, difuzor na zadku pa je veliko bolj športen. Enodelni okvir mreže hladilnika ima kromasto obrobo antracitne mat barve (zunanjost S line) oz. srebrne mat barve (model S), velike stranske aerodinamične cevi v obliki črke L pa so odraz športnih ambicij. Pri modelu S se enodelni okvir zdi še bolj moduliran zaradi navpično vstavljenih okrasnih elementov v obliki črke L v kromasti srebrno mat izvedbi. K dinamičnemu značaju prispevajo tudi kromaste letve na pragovih: v antracitno mat barvi za zunanjost S line oz. srebrno mat barvi za model S. Okrasne obrobe na oknih so serijsko aluminijastega videza. Zadaj za večjo varnost skrbijo digitalne zadnje OLED-luči druge generacije in nova projekcijska luč v usmerniku zraka nad zadnjim steklom. Ta na zgornji del zadnjega stekla projicira grafiko in tako poveča površino zavornih luči.
Usklajena z zunanjostjo: filozofija notranjega oblikovanja
Notranjost novega Audija Q5 Sportback* je dosledno naravnana na potrebe potnikov in sledi novi Audijevi filozofiji oblikovanja. Lastnosti materialov so bile že v zelo zgodnji fazi razvojnega procesa vključene v zasnovo notranjosti in v kombinaciji z Audijevim panoramskim MMI-zaslonom in sovoznikovim MMI-zaslonom poskrbijo za vizualno jasno zasnovan digitalni oder.
Kontrastno bogata zasnova notranjosti tako elemente namenoma postavlja v ospredje ali v ozadje ter s tem ustvarja tridimenzionalno prostorsko arhitekturo, ki je oblikovno in ergonomsko prilagojena potnikom. Ambient v notranjosti vozila je bil zasnovan tako, da je izrazito prijeten. Po celotni armaturni plošči se od vrat do sredinske konzole razteza tako imenovani softwrap, ki daje občutek varne umeščenosti v prostor. Notranjost ni le izrazito prilagojena uporabniku, temveč je tudi trajnostno zasnovana. Materiali, kot sta tkanina za oblazinjenje Kaskade in mikrotkanina Dinamica, so večinoma izdelani iz recikliranega poliestra. Audi se tako tudi pri modelu Q5 Sportback* osredotoča na učinkovito, v prihodnost usmerjeno rabo virov.
Najsodobnejši motorji z notranjim zgorevanjem s tehnologijo MHEV plus
Novi Audi Q5 Sportback* temelji na platformi PPC (Premium Platform Combustion), platformni arhitekturi za vozila s klasičnimi, vzdolžno nameščenimi motorji z notranjim zgorevanjem, in bo že od samega začetka prodaje opremljen z visokoučinkovito tehnologijo MHEV plus. Novi sistem MHEV plus z 48-voltnim električnim omrežjem podpira motor z notranjim zgorevanjem, zmanjšuje emisije CO2 ter hkrati povečuje zmogljivost in udobje vožnje. V omejenem obsegu sta mogoča tudi izključno električno manevriranje in parkiranje.
Novi alternator v pogonskem sklopu ustvarja do 230 Nm dodatnega pogonskega navora in do 18 kW (24 KM) moči. 48-voltni sistem poleg tega omogoča uporabo električno gnanega kompresorja klimatske naprave. Njegova velika prednost je, da klimatska naprava s polno močjo deluje tudi pri izključenem motorju, na primer med jadranjem ali pri rdeči luči, da lahko v notranjosti vozila ohranja prijetno temperaturo.
Litij-ionska baterija vozil s tehnologijo MHEV plus temelji na kemijski osnovi litij-železovega fosfata in ima kapaciteto 1,7 kWh. Jermenski zagonski alternator prevzema osnovni nalogi zagona motorja in oskrbe akumulatorja z električno energijo. Alternator v pogonskem sklopu omogoča delno električno vožnjo, razbremenjuje motor z notranjim zgorevanjem in pomaga zmanjšati porabo goriva. Pri upočasnjevanju alternator v pogonskem sklopu v baterijo vrne do 25 kW energije (rekuperacija). Platforma PPC tako omogoča postopno elektrifikacijo v obliki blagih hibridov. Kasneje v življenjskem ciklu novega Audija Q5 Sportback* bodo poleg tega sledili priključni hibridi z veliko baterijo in možnostjo zunanjega polnjenja.
V Evropi bo Audi Q5 Sportback* najprej na voljo s tremi motorji, ki jim bodo sledile še druge pogonske različice. Vse različice bodo ob vstopu na trg opremljene s tehnologijo MHEV plus, ki lahko za kratek čas zagotovi do 18 kW (24 KM) dodatne moči. Poleg tega vsi modeli uporabljajo 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko S tronic.
Osnovni motor je 2.0 TFSI z močjo 150 kW (204 KM) in največjim navorom 340 Nm, ki je opremljen s pogonom spredaj. Opcijsko je na voljo štirikolesni pogon quattro. Audi Q5 Sportback* z motorjem 2.0 TDI je na voljo kot generacija EA288 evo. Razvije moč 150 kW (204 KM) in 400 Nm navora ter je na voljo izključno s pogonom quattro. Audi ob vstopu na trg kot najvišje pozicioniranega v modelski seriji ponuja model SQ5 Sportback*. Njegov motor V6 TFSI s trilitrsko gibno prostornino razvije moč 270 kW (367 KM) in največji navor 550 Nm.
Začetek prodaje in cene
Novi Q5 Sportback* in SQ5 Sportback* bo mogoče naročiti od decembra 2024. Cene se bodo začele v Nemčiji pri 54.800 evrih oziroma pri 85.400 evrih (za model S)*.To je sporočila Sabrina Pečelin.(konec)