
novi A3 Sportback TFSI e
Ingolstadt – Z večjo kapaciteto baterije, polnjenjem z enosmernim tokom na postajah za hitro polnjenje in električnim dosegom do 143 kilometrov je Audi A3 Sportback TFSI e* doživel obsežno tehnološko posodobitev. Njegovo inteligentno upravljanje pogona poskrbi za izjemno učinkovitost, visoko rekuperacijsko moč in vožnjo brez lokalnih emisij na dolgih razdaljah pri vsakdanji uporabi. Pri tem priključni hibrid združuje dinamične vozne lastnosti z večjim udobjem.Potem ko je Audi spomladi predstavil temeljite posodobitve modelov A3 in S3, vključno z novim modelom A3 allstreet, sedaj z modelom A3 Sportback TFSI e* sledi priključni hibrid – zmogljivejši in učinkovitejši kot doslej.
Novi turbobencinski motor in optimizirani elektromotor – zmogljiva dvojica
Osrednji del pogona predstavljata novi turbobencinski motor in elektromotor s povečano gostoto moči. Motor 1.5 TFSI evo2 nadomešča dosedanji motor 1.4 TFSI in ponuja številne visokotehnološke funkcije. Poleg optimiziranega hlajenja zgorevalnega prostora simbioza turbopolnilnika z variabilno turbinsko geometrijo in Millerjevega postopka zgorevanja, torej zgodnjega zapiranja sesalnih ventilov, omogoča višjo kompresijo. Razmerje je sedaj 11,5 : 1, medtem ko je pri motorju 1.4 TFSI znašalo 10 : 1. Zaradi tega postopka zgorevanja novi agregat deluje z visoko stopnjo učinkovitosti, kar zmanjšuje porabo in emisije. Vbrizgavanje poteka s tlakom do 350 bar. Za primerjavo – 1.4 TFSI je dosegel največ 200 bar. S plazmo prevlečene tekalne površine valjev v novem motorju zmanjšujejo notranje trenje. Bati z ulitimi hladilnimi kanali optimizirajo zgorevanje.
Električni pogon vozila omogoča sinhronski motor s stalnim vzbujanjem, ki sedaj zagotavlja moč 85 kW in 330 Nm navora. Tako kot pri predhodniku je vgrajen v ohišje 6-stopenjskega menjalnika S tronic, ki je sedaj opremljen z robustnejšim nosilcem menjalnika, kar omogoča večjo sistemsko moč.
Navor obeh motorjev prenaša na sprednjo premo. Menjalnik z dvojno sklopko ima električno oljno črpalko, ki skrbi za menjavo voznih programov in dovod olja, tudi ko je motor TFSI začasno izključen.
Podvojena kapaciteta baterije in energijska vrednost visokonapetostnih modulov
Bruto kapaciteta visokonapetostne baterije sedaj znaša 25,7 kWh in se je tako skoraj podvojila – ob skoraj enakih dimenzijah kot pri predhodnem modelu. Neto je v njej na voljo 19,7 kWh. V njenih 96 prizmatičnih celicah, ki so razdeljene v štiri module, je shranjenih skoraj 50 odstotkov več energije kot doslej: z optimizirano kemijsko sestavo celic in boljšim sestavom moduli sedaj lahko shranijo 73 namesto 37 amperskih ur električnega naboja. Tako so inženirji električni doseg povečali na do 143 kilometrov (po kriterijih WLTP). Ločen hladilni krogotok skrbi za to, da temperatura baterije ostaja v optimalnem območju.
Večja zmogljivost za športni A3 Sportback 45 TFSI e*
Audi model A3 Sportback TFSI e* ponuja v dveh različno močnih izvedbah: kot 40 TFSI e (poraba goriva (ponderirana, kombinirana): 0,4–0,3 l/100 km, poraba električne energije (ponderirana, kombinirana): 16,2–14,6 kWh/100 km; emisija CO2, (ponderirana, kombinirana): 8–6 g/km; poraba goriva pri izpraznjeni bateriji (kombinirana): 5,4–4,9 l/100 km) in kot 45 TFSI e (poraba goriva (ponderirana, kombinirana): 0,4–0,3 l/100 km, poraba električne energije (ponderirana, kombinirana): 16,6–15,6 kWh/100 km; emisija CO2, (ponderirana, kombinirana): 9–7 g/km; poraba goriva pri izpraznjeni bateriji (kombinirana): 5,4–5,0 l/100 km). V zmogljivejšem modelu motor 1.5 TFSI evo2 razvije moč 130 kW (177 KM), kar je 20 kW (27 KM) več kot doslej. Največji navor znaša 250 Nm in je na voljo v območju med 1.500 in 4.000 vrtljajev na minuto. V kombinaciji z električnim motorjem A3 Sportback 45 TFSI e (poraba goriva (ponderirana, kombinirana): 0,4–0,3 l/100 km, poraba električne energije (ponderirana, kombinirana): 16,6–15,6 kWh/100 km; emisija CO2 (ponderirana, kombinirana): 9–7 g/km; poraba goriva pri izpraznjeni bateriji (kombinirana): 5,4–5,0 l/100 km), omogoča skupno sistemsko moč 200 kW (272 KM) in sistemski navor 400 Nm. S tem dosega odlične vozne zmogljivosti: za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 6,3 sekunde, medtem ko je največja hitrost modela 237 km/h.
V manjši različici motor z notranjim zgorevanjem razvije moč 110 kW (150 KM) in 250 Nm navora. Skupaj z elektromotorjem novi motor 1.5 TFSI evo2 tukaj zagotavlja sistemsko moč 150 kW (204 KM). Ko delujeta v funkciji boost, sistemski navor znaša 350 Nm. A3 Sportback 40 TFSI e (poraba goriva (ponderirana, kombinirana): 0,4–0,3 l/100 km, poraba električne energije (ponderirana, kombinirana): 16,2–14,6 kWh/100 km; emisija CO2, (ponderirana, kombinirana): 8–6 g/km; poraba goriva pri izpraznjeni bateriji (kombinirana): 5,4–4,9 l/100 km) za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 7,4 sekunde in doseže maksimalno hitrost 225 km/h. Oba modela z izključno električnim pogonom dosežeta maksimalno hitrost pribl. 140 km/h.
Inteligentno upravljanje pogona za maksimalno učinkovitost
Upravljanje pogona je pri kompaktnem priključnem hibridu zasnovano za visoko učinkovitost. Vozilo se pri temperaturah do –28° C vedno zažene električno. Voznik lahko s tipko EV na stikalni enoti ali z izbiro v sistemu MMI določi prednost električnemu pogonu in tako vozi, kot da bi imel izključno električni model. V glavnem režimu delovanja – v načinu Auto Hybrid – si motor z notranjim zgorevanjem in elektromotor inteligentno razdelita delo – pri nizkih hitrostih je vožnja izključno električna, pri višjih hitrostih pa ima prednost motor TFSI, pogosto pa oba pogona delujeta skupaj. Glede na situacijo lahko A3 Sportback TFSI e* jadra, rekuperira – tako pri vožnji brez dodajanja plina kot pri zaviranju – ali pa s skupno pomočjo elektromotorja in motorja TFSI aktivira funkcijo boost. Poleg tega upravljanje hibridnega pogona po potrebi vzdržuje konstantno raven napolnjenosti baterije, da se prihrani dovolj električne energije za kasnejšo uporabo, na primer za vožnjo po zeleni coni.
Rekuperacija z obvolanskimi ročicami
Ko nogo umaknete s pedala za plin, A3 Sportback TFSI e* jadra z izključenima motorjema ali pa elektromotor med vožnjo brez dodajanja plina rekuperira energijo. To se zgodi glede na vozno situacijo. Pri zaviranju elektromotor pojemek do približno 0,3 G prevzame sam in tako pokriva veliko večino vseh postopkov zaviranja pri vsakodnevni uporabi. Šele pri močnejšem pritisku na zavorni pedal začnejo delovati hidravlične kolesne zavore. Prehod se zgodi skoraj neopazno, rekuperacija pa še naprej ostane aktivna. Pri zaviranju lahko elektromotor regenerira do 43 kW moči. Tako kot pri izključno električnih modelih se obvolanske ročice sedaj prvič uporabljajo za krmiljenje stopnje rekuperacije v načinu EV. V ozadju pa se nastavi ustrezen optimalni vozni program.
Več moči pri uporabi funkcije boost
V prestavnem programu S menjalnika z dvojno sklopko Audi A3 Sportback TFSI e* razkrije svoj športni potencial. V načinu Auto Hybrid pogon prikliče celotno sistemsko moč in v fazah pospeševanja s funkcijo kickdown aktivira povečano moč funkcije boost. Ta pri modelu A3 Sportback 40 TFSI e* znaša 40 kW in je na voljo do 15 sekund, v optimalnih pogojih pa celo do 18 sekund. Pri modelu A3 Sportback 45 TFSI e* do 8 sekund
znaša 70 kW, saj mora elektromotor za koriščenje celotnega potenciala sistema oddati večjo moč. Tudi v načinu EV se med speljevanjem s funkcijo kickdown priključi motor z notranjim zgorevanjem, da se aktivira funkcija boost. To je sporočila Sabrina Pečelin. (konec)