28.08.2024 ob 15:43
Deli članek
Od zgodbe o uspehu do ikone

Ljubljana (MOREL)-  Novi CUPRA Formentor nadgrajuje uspeh svojega predhodnika. CUPRA Formentor je prodajni hit znamke in najbolje prodajani model segmenta A-CUV v Evropi; lani se je z več kot 120.000 dobavljenimi vozili po vsem svetu (+23 % v primerjavi z letom 2022) uvrstil na vrh prodajnih lestvic. To so odlični rezultati za prvo vozilo, ki ga je edinstveno zasnovala in razvila znamka. Sedaj prihaja novi CUPRA Formentor, ki bo še okrepil in nadgradil položaj znamke.

"Rekordni rezultati znamke CUPRA temeljijo na uspehu SUV-jevskega križanca Formentor – vozila, ki je znamko poneslo na nove vzpone," je povedal Wayne Griffiths, izvršni direktor znamke CUPRA. "Novi CUPRA Formentor je odraz izrazite usmerjenosti v oblikovanje. Nečesa, kar znamko CUPRA dela edinstveno, da izstopa iz množice. CUPRA je postala uspešna zaradi provokativnega dizajna naših avtomobilov, novi Formentor pa je najboljši primer za to."

Ključne posebnosti

Novi CUPRA Formentor odlikuje DNK novega zunanjega dizajna znamke CUPRA s sprednjim delom, ki spominja na nos morskega psa, z znakom CUPRA, integriranim v pokrov motorja, s trikotnimi matričnimi LED-žarometi ter osvetljenim logotipom CUPRA, integriranim na sredino zadnjih LED-luči. Notranjost je že na pogled kakovostnejša zaradi novo oblikovanih elementov, kot so sredinska konzola, vratne obloge, armaturna plošča in oblazinjenje. Izboljšana je tudi z novimi materiali, hkrati pa vključuje bolj trajnostno zasnovo: školjkasti sedeži so oblazinjeni s prevlekami, ki so bodisi 73-odstotno izdelane iz recikliranih mikrovlaken ali pa so iz ekološkega usnja.

Digitalizacija je v središču voznikove pozornosti. Novi, izboljšani uporabniški vmesnik je integriran v digitalni kombinirani instrument za volanom in v večji, 12,9-palčni infotainment sistem, ki ima sedaj tudi osvetljen retro drsnik. Novi Hi-Fi avdiosistem z 12 zvočniki je bil razvit v sodelovanju s strokovnjaki iz podjetja Sennheiser Mobility. Sistem zagotavlja čisti zvok, značilen za znamko Sennheiser, ki ji zaupajo glasbeni ustvarjalci in umetniki z vsega sveta.Novi CUPRA Formentor bo na voljo z novim bencinskim motorjem (TSI) z močjo 245 kW (333 KM) z razdelilnikom navora in opcijskimi zavorami proizvajalca Akebono.

Novi CUPRA Formentor bo na voljo tudi z novo generacijo priključnohibridnih motorjev (e-HYBRID) z močjo do 200 kW (272 KM), ki sedaj omogoča več kot 100 km električnega dosega in hitro polnjenje (do 50 kW z enosmernim tokom). Bolj športna nastavitev podvozja in motorja zagotavlja neprimerljivo vozno dinamiko. Novi CUPRA Formentor je bil zasnovan in razvit v Barceloni, na sedežu znamke v Martorellu, kjer bo tudi potekala proizvodnja. Na slovenskem trgu bo na voljo v tretjem četrtletju leta 2024.

Dizajn zunanjosti

Novi CUPRA Formentor gradi na proporcih in oblikovnih podrobnostih, zaradi katerih je ta SUV-jevski križanec dosegel tako velik uspeh. Tako estetski videz kot vozilo v celoti, ki sta leta 2021 pripomogla, da je osvojil nagrado Red Dot Award za produktno oblikovanje, sta sedaj poudarjena in nadgrajena ter ustvarjata zelo čustveno, osupljivo in športno podobo. Novi CUPRA Formentor uvaja DNK novega oblikovalskega sloga CUPRA s sprednjim delom, ki spominja na nos morskega psa, trikotnimi matričnimi LED-žarometi in velikimi, drznimi usti na spodnjem delu. Sprednji del novega CUPRA Formentorja je mogočen in odločen, logotip CUPRA je vgrajen neposredno v pokrov motorja nad veliko mrežo hladilnika, zaznamujejo pa ga opcijski matrični sprednji LED-žarometi z značilno obliko – trije osvetljeni trikotniki, uokvirjeni v trikotnik.

Dizajn sprednjega dela vozilu daje izrazno moč in občutek širine, ozke reže za zajem zraka pod nosom, ki spominja na morskega psa, pa dodajajo tehnično dovršenost in prefinjenost. Odprta mreža hladilnika je privlačna na pogled in funkcionalna – to pa je obvezno za visokozmogljiv avtomobil. Atletski proporci in značaj novega CUPRA Formentorja se še bolj očitno razkrivajo ob pogledu na oblikovne podrobnosti stranic. Dinamičen in uravnotežen volumen vozila sloni na proporcionalno dimenzioniranih platiščih – na voljo je osem različnih aluminijastih platišč v velikostih med 18 in 19 palcev. Dve stranski liniji poskrbita za občutek gibanja, poglobljeno oblikovani deli karoserije pa prispevajo k čutni skulpturi novega CUPRA Formentorja. Povečano športnost visokozmogljivega SUV-jevskega križanca še dodatno poudarjajo stranske letve in njihova povezanost s paleto razpoložljivih barv.

Na zadku novega CUPRA Formentorja je na sredini neprekinjenih zadnjih luči integriran osvetljen logotip, pokrov prtljažnika v obliki črke V pa še dodatno poudarja emblem in s tem prispeva k prepoznavnosti vozila z vseh zornih kotov. Zasnova luči CUPRA se nadaljuje z zadnjimi LED-lučmi, sestavljenimi iz treh trikotnih elementov, ki izražajo vodilo znamke. Sprednji del v obliki črke C je ponovljen tudi na zadku, kjer uokvirja odsevnike ter daje vtis širine in stabilnosti. Nenazadnje pa značaj novega CUPRA Formentorja poudarja še aerodinamični difuzor na spodnjem delu. Kupci lahko izbirajo med osmimi barvami, vključno z novima in ekskluzivnima barvama Century bronasto mat in Enceladus sivo mat. Barvno paleto dopolnjujejo fjordsko modra, polnočno črna, ledeniško bela, magnetno srebrna, grafenovo siva in magnetno siva mat.

Dizajn notranjosti

Pristna čustvenost zunanjega dizajna novega CUPRA Formentorja se odraža tudi v notranjosti, ki športnost in trajnost združuje s številnimi digitalnimi tehnologijami in izborom materialov. Novi CUPRA Formentor voznika in sovoznika pozdravi s projekcijo logotipa CUPRA, vidno na tleh ob vozilu, in osvetljenim pragom. V notranjosti so spremembe še bolj opazne zaradi številnih novih materialov in nove zasnove. Že poznani volan CUPRA s satelitskima gumboma (serijski pri različicah z menjalnikom DSG), ki zagotavljata najboljši nadzor in preprosto uporabo, udobje in stabilnost športnih ali školjkastih sedežev, digitalna arhitektura in popolnoma posodobljena izbira materialov – vse to predstavlja vrhunski stroj in poudarja njegove zmogljivostne adute.

Armaturna plošča ima tridimenzionalen parametričen vzorec, zaradi katerega je njena površina privlačna na pogled, hkrati pa ustvarja prijeten otipni občutek. Nova zasnova sredinske konzole odraža večjo natančnost vseh podrobnosti in izboljšane materiale, zaradi katerih je kakovost notranjosti še večja. Slog zaznamujejo tudi bakreni poudarki po celotni notranjosti, ki vključujejo tudi prezračevalne šobe. Ponudba sedežev vozniku in potnikom zagotavlja tako večje udobje in občutek suverenosti kot bolj trajnosten pristop pri izbiri materialov. Športni sedeži imajo tekstilno oblazinjenje, medtem ko je oblazinjenje školjkastih sedežev lahko izdelano iz 73 % recikliranih mikrovlaken Dinamica (z naprednim laserskim perforiranjem) ali iz okolju prijaznega usnja. To predstavlja nadaljevanje prizadevanj znamke CUPRA, da bi tako znamka kot avtomobilska industrija nudili bolj trajnostne rešitve za stranke. Za model CUPRA Formentor VZ sta na voljo tudi sprednja školjkasta sedeža CUPBucket, ki visokotehnološko osrednje tekstilno oblazinjenje z recikliranimi mikrovlakni združujeta z na otip prijetnimi materiali. V njih je občutek sedenja nižji, zaradi česar je položaj sedenja bolj ergonomičen in športen. Če je vozilo opremljeno s sedežema CUPBucket, so okrasni elementi v notranjosti, npr. satelitska gumba na volanu, sredinska konzola in prezračevalne šobe, v temni kromirani izvedbi.

Digitalizacija je v središču voznikove pozornosti. Novi, izboljšani uporabniški vmesnik je integriran v digitalni kombinirani instrument za volanom in v večji, 12,9-palčni infotainment sistem, ki ima sedaj tudi osvetljen retro drsnik. Infotainment sistem ima izboljšano orodno vrstico za aplikacije, gradnike in vrstico za upravljanje klimatske naprave, zaradi katerih je uporabniški vmesnik še bolj prijeten. Bistvo je v preprostosti, individualizaciji in vrhunskem oblikovanju. Upravljanje klimatske naprave je sedaj brezhibno integrirano v osrednji zaslon, da so vse funkcije vozila in asistence dostopne z enim samim klikom – digitalne in fizične interakcije so tako združene na enem mestu.

Hi-Fi zvočni sistem s tehnologijo Sennheiser

Za CUPRA Formentor je opcijsko na voljo nov Hi-Fi avdiosistem z 12 zvočniki, razvit v sodelovanju s strokovnjaki iz podjetja Sennheiser Mobility. Zmogljivi, 390-vatni sistem vozniku in potnikom zagotavlja edinstveno zvočno izkušnjo. V avdiotehnologiji je integrirana Sennheiserjeva programska oprema AMBEO Concerto, ki zvesto reproducira posamezne komponente glasbe skupaj z različnimi instrumenti in specifikami prostora ter jih porazdeljuje po vozilu. Ta programska oprema omogoča nezamenljiv, jasen Sennheiserjev zvok, ki temelji na dolgoletnih izkušnjah podjetja Sennheiser pri zagotavljanju zanesljivih zvočnih rešitev za umetnike in glasbene strokovnjake.

Pogonski sklop

Novi CUPRA Formentor je zasnovan tako, da združuje zmogljivosti pogonskega sklopa z notranjim zgorevanjem in elektrificiranega pogonskega sklopa. Na voljo bo s široko paleto pogonskih sistemov, ki vključujejo štiri različne tehnologije: TSI (bencinski motor), eTSI (blagi hibrid), TDI (dizelski motor) in novo generacijo motorjev e-HYBRID (priključni hibrid). Skupno je na voljo osem različnih pogonskih sistemov z močjo od 110 kW (150 KM) do 245 kW (333 KM).

TSI (bencinski motor)

Vstopni motor novega CUPRA Formentorja je novi 1,5-litrski bencinski motor TSI s 110 kW (150 KM), ki je kombiniran s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom.Še boljšo zmogljivost ponuja večji, 2,0-litrski bencinski motor TSI z močjo 150 kW (204 KM), ki je kombiniran s 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko DSG in štirikolesnim pogonom (4Drive).Na vrh ponudbe novega CUPRA Formentorja se uvrščajo različice VZ. VZ je okrajšava za špansko besedo veloz, ki v slovenščini pomeni hitro, kar je popoln opis za najzmogljivejše različice tega SUV-jevskega križanca. Novi CUPRA Formentor VZ bo na voljo z dvema motorjema z notranjim zgorevanjem. Prvi ima 195 kW (265 KM) in je povezan s 7-stopenjskim menjalnikom DSG in prednjim pogonom.

Drugi motor z močjo 245 kW (333 KM) je prav tako povezan s 7-stopenjskim menjalnikom DSG in uvaja nov način vožnje s pogonskim sklopom, ki so ga inženirji znamke CUPRA kalibrirali za vožnjo po dirkališčih; opremljen je še z razdelilnikom navora in opcijskimi zavorami proizvajalca Akebono. Posebej za ta motor je bil razvit ekskluzivni profil CUPRA, ki vključuje kalibracijo pedalov in menjalnika, optimizirano za dirkališče, visoko dinamično odzivnost navora z ohranjanjem odprte dušilne lopute, svetlobni opozorilnik za prestavljanje in kalibracijo motorja, ki jo je razvil tehnični center v Martorellu. Sistem, nameščen na zadnji osi, je elektrohidravlično krmiljen z dvema neodvisnima sklopkama in omogoča neodvisen nadzor navora na vsakem od zadnjih koles. To pomeni, da lahko med zavijanjem preusmerja moč med levim in desnim zadnjim kolesom, zaradi česar je CUPRA Formentor VZ še bolj okreten, ko je za vožnjo potrebna večja pozornost.S sistemom podvozja modela CUPRA Formentor VZ so inženirji lahko vgradili način Drift. Na dirkališču lahko visokozmogljivi SUV-jevski križanec sedaj pokaže svoj resnično zabavni značaj. V tem načinu sistem ESC preklopi v športno nastavitev in lahko z razdelilnikom navora vso moč usmeri na eno od zadnjih koles, kar pomaga pri vožnji skozi ovinek, saj daje občutek, kot da bi vozilo delalo piruete. Ko je potreben maksimalen nadzor nad zaviranjem, se CUPRA Formentor VZ izkaže s serijskimi 18-palčnimi zavorami; Formentor VZ je lahko opremljen tudi z opcijskimi zavorami s šestbatnimi zavornimi čeljustmi Akebono (375 mm x 36 mm), s katerimi se izkaže v še tako zahtevnih zavornih situacijah.

eTSI (blagi hibrid)

CUPRA Formentor je na voljo tudi z možnostjo blagega hibrida (eTSI), ki SUV-jevskemu križancu omogoča še večjo stopnjo učinkovitosti. Sistem, ki je na voljo z 1,5-litrskim bencinskim motorjem z močjo 110 kW (150 KM), izključno v kombinaciji z menjalnikom DSG, združuje 48-voltno blago hibridno tehnologijo in motor z notranjim zgorevanjem, kar nudi tako učinkovitost elektrifikacije kot tudi udobje.Sistem uporablja 48-voltni zagonski alternator in 48-voltno litij-ionsko baterijo. Dodatna učinkovitost je delno dosežena s tem, da CUPRA Formentor v določenih voznih situacijah vozi z izključenim motorjem, regenerira zavorno energijo in z električno podporo pripomore k delovanju motorja. Sistem je bil izboljšan in sedaj tudi vžig avtomobila poteka prek 48-voltnega sistema, zato je zagon še bolj enakomeren (v primerjavi s prejšnjim 12-voltnim sistemom).

TDI (dizelski motor)

Tudi dizelski motor je del ponudbe pogonskih sklopov novega CUPRA Formentorja in na nekaterih trgih in za nekatere kupce predstavlja pomembno možnost izbire. Vse potrebe izpolnjuje 2,0-litrski motor TDI, kombiniran s 7-stopenjskim menjalnikom DSG, ki razvije moč 110 kW (150 KM).

e-HYBRID (priključni hibrid)

Z novo generacijo priključnih hibridov znamka CUPRA ponovno dokazuje, da sta elektrifikacija in zmogljivost popolna kombinacija.Novi CUPRA Formentor ponuja dve različici pogonskega sklopa e-HYBRID naslednje generacije: s 150 kW (204 KM) in z 200 kW (272 KM). Oba pogonska sklopa sta opremljena z novim motorjem 1.5 TSI, električnim motorjem in večjo baterijo, ki ima sedaj kapaciteto 19,7 kWh (neto). Z njo novi CUPRA Formentor ponuja ekološko osveščena doživetja in več kot 100 km izključno električnega dosega. Baterijo lahko sedaj na poti hitro napolnite z močjo do 50 kW (polnjenje z enosmernim tokom), doma pa z uporabo stenske polnilne postaje z močjo 11 kW (prej 3,6 kW). CUPRA Formentor VZ e-HYBRID (200 kW/272 KM) je lahko opremljen z zavorami Brembo. Štiribatne zavorne čeljusti znamke Brembo so kombinirane z večjimi perforiranimi zavornimi diski (370 x 32 mm), kar jim zagotavlja boljši pojemek pri zaviranju kot s serijskimi različicami.

Podvozje

Zmogljivost pogonskega sklopa dopolnjuje podvozje novega CUPRA Formentorja. Platforma MQB Evo omogoča preprosto integracijo različnih tehnologij, ki zagotavljajo brezkompromisno vozno izkušnjo. Temeljni gradniki vključujejo MacPhersonovi vzmetni nogi na sprednji premi in večvodilno premo zadaj, ki zagotavljajo udobje in prepričljivo vozno dinamiko. Natančna nastavitev vzmetenja in blaženja ter popolna porazdelitev teže pomenijo, da se podvozje zlahka odziva na spremembe obremenitev.

Tehnologija štirikolesnega pogona 4Drive v ustreznih vozilih nenehno spremlja številne podatke, tudi kot zasuka volana, hitrost vrtenja koles in vrtenje vozila okrog navpične osi, da zagotovi, da se ustrezna količina moči, ko je to potrebno, prenese na pravo kolo ter s tem vozniku daje večji občutek suverenosti in mu nudi pomoč. Elektronski sistem EDS celo nadzoruje navor na posameznem kolesu ene preme in v primeru, ko eno od koles začne zdrsavati, prerazporedi moč na drugo kolo iste preme, ki ima zanesljiv oprijem s cestiščem. Sistem je integriran v zadnjo premo. Nameščen je na koncu pogonske gredi, pred diferencialom zadnje preme, kar izboljšuje porazdelitev teže ter zmanjšuje vztrajnostno maso in odzivni čas. Pogonska tehnologija ni omejena na nadzor prenosa moči na kolesa. Za elektronsko prestavljanje (shift-by-wire) je značilno, da izbirna ročica ni več mehansko povezana z menjalnikom, saj se namesto tega za prestavljanje uporabljajo elektronski signali. Novi CUPRA Formentor je opremljen z elektronskim ojačevalnikom zavorne moči, ki zagotavlja hitrejšo odzivnost kot običajni sistem, možnost regeneracije zavorne energije s funkcijo "brake blending" (funkcija združevanja zavor je specifična za različice CUPRA Formentorja s priključnohibridnim pogonom) in višjo raven aktivne varnosti. Pri tem velja, da je elektronski ojačevalnik zavorne moči posebej prilagojen za vgradnjo v modele CUPRA. Če k temu dodamo še možnost prilagajanja podvozja, za katero skrbi sistem dinamičnega uravnavanja podvozja (DCC) z različnimi profili, vključno s profilom CUPRA ali individualnim načinom (voznik lahko z drsnikom sistema DCC natančno izbere želeno nastavitev) in novi CUPRA Formentor je kupejevski križanec, zasnovan tako, da vas bo njegova dinamika osupnila. Dinamiko CUPRA Formentorja je okusu vsakega posameznika mogoče prilagoditi z uporabo različnih voznih profilov: Comfort, Performance, CUPRA, Offroad (za različice s štirikolesnim pogonom), Drift in Individual. Ti profili spremenijo značaj vozila in novemu CUPRA Formentorju dajejo številne zmožnosti, s katerimi se lahko primerjajo le redka druga vozila v tem segmentu. CUPRA Formentor VZ odlikuje posebni zvočni izvajalnik. Gre za aktivni sistem, ki ojača naravni zvok motorja (glede na izbrani vozni profil) in prikazuje razvoj na podlagi nove zvočne krivulje, povezane z naravnim zvokom in s konceptom Adrenaline (glasnost je sorazmerna z obremenitvijo in številom vrtljajev).V individualnem načinu je mogoče izbrati nastavitev zvoka Pure, ki izključi zvočni izvajalnik, hkrati pa nastavi maksimalno glasnost izpušnih ventilov in tako doseže agresiven, vendar 100-odstotno naraven zvok.

Infotainment in povezljivost

Novi CUPRA Formentor doživetje v notranjosti nadgrajuje z zasloni visoke ločljivosti, ki vozniku in drugim potnikom zagotavljajo vse potrebne informacije, z visokokakovostnim zvočnim sistemom nove generacije in z dostopom do ekosistema CUPRA prek aplikacije My CUPRA.Za volanom znamke CUPRA je digitalni kombinirani instrument. Njegova kombinacija možnosti nastavljanja in preglednosti pomenita, da je najpomembnejše podatke mogoče prikazati neposredno v voznikovem vidnem polju, kar posledično pomeni manj odvračanja pozornosti in boljšo osredotočenost na vožnjo.Pri tolikšni količini informacij je pomembno, da upravljanje sistemov poteka intuitivno, zato je večji, serijski 12,9-palčni osrednji zaslon infotainment sistema zasnovan tako, da je vse na dosegu roke. Prilagodljiv zaslon s povsem novim operacijskim sistemom združuje prednosti vnašanja z dotikom in osvetljen retro drsnik za prilagajanje notranjega klimatiziranja in glasnosti. Infotainment sistem omogoča prikaz gradnikov, ki jih je mogoče konfigurirati in tako prilagoditi individualnim potrebam.Vmesnik Wireless Full Link je vseskozi prisoten in omogoča, da uporabniki svoje digitalno življenje prenesejo v notranjost vozila – pa naj gre za zemljevide, glasbo ali druge funkcije, ki so z avtomobilom združljive prek tehnologij Apple CarPlay in Android Auto. Pri tem je pomembno, da je vse dostopno na nadzorovan, intuitiven in varen način prek novega uporabniškega vmesnika v CUPRA Formentorju. Ko je treba napolniti prenosne pametne naprave, je v novem CUPRA Formentorju na voljo brezžično hitro polnjenje z močjo do 15 W s tehnologijo hlajenja. Aplikacija My CUPRA uporabnikom omogoča popoln nadzor nad vozilom (za različice e-HYBRID novega CUPRA Formentorja so na voljo dodatne funkcije), saj lahko na daljavo upravljajo klimatiziranje, polnjenje baterije, zaklepanje in odklepanje ter številne druge funkcije.Povezljivost ne pomeni le udobja – vgrajena SIM-kartica zagotavlja tudi večjo varnost, saj lahko uporabniki z njo koristijo storitev eCall. V primeru nezgode lahko vozilo neposredno kontaktira klicni center – bodisi ob pritisku na tipko ali avtomatsko. In če se zgodi najhujše, se lahko avtomatsko posredujejo ključni podatki o vozilu, kot so lokacija, tip motorja in število potnikov, kar poenostavi nudenje pomoči.

Napredni asistenčni sistemi in varnost

Novi CUPRA Formentor ponuja široko paleto varnostnih in komfortnih funkcij, ki nudijo pomoč v vseh možnih okoliščinah. Številne vgrajene tehnologije so namenjene pomoči, a ne ovirajo – SUV-jevski križanec je zaradi njih eno najbolj varnih in najbolj priročnih vozil v segmentu.Varnostni in komfortni sistemi novega CUPRA Formentorja vključujejo prediktivni tempomat z avtomatskim uravnavanjem razdalje ACC, asistenco Travel Assist za avtomatizirano vožnjo, asistenco za menjavo voznega pasu in opozarjanje na vozila v mrtvem kotu Side Assist, asistenco za stranski promet zadaj Exit Assist, opozorilo pri izstopu iz vozila Exit Warning in pomoč v sili Emergency Assist.

Prediktivni tempomat ACC lahko določi lokacijo vozila na podlagi poti in GPS-podatkov navigacijskega sistema, ki posreduje podatke o nadaljnjem poteku poti – zavojih, krožiščih, križiščih, omejitvah hitrosti in naseljih – na podlagi česar lahko sistem samodejno prilagodi hitrost vozila. Poleg tega s pomočjo sprednje kamere in prepoznavanja prometnih znakov lahko prilagodi hitrost vozila, ko se omejitve hitrosti spremenijo.Sistem Travel Assist uporablja informacije sistema ACC in asistence za ohranjanje smeri Lane Assist, ki mu omogočajo, da vozilo aktivno ohranja na sredini voznega pasu in hitrost prilagaja prometnemu toku. Deluje v celotnem hitrostnem območju.

Asistenca za menjavo voznega pasu Side Assist in asistenca za odparkiranje Exit Assist zaznavata vozila v mrtvem kotu. Po prihodu na cilj raven varnosti pomembno zvišuje opozorilo ob izstopanju Exit Warning, ki pri odpiranju vrat z zvočnim in optičnim signalom potnika opozori na nevarnost trčenja z vozilom, ki se približuje od zadaj.Asistenca Emergency Assist z optičnimi in zvočnimi opozorili skuša zagotoviti, da voznik ostane osredotočen na upravljanje vozila. Če se voznik zaradi kritičnega zdravstvenega stanja ne odzove na opozorila, skuša sistem njegovo pozornost vzbuditi še z zavornimi sunki. Pri nadaljnji neodzivnosti voznika lahko sistem samodejno zaustavi vozilo in vključi opozorilne utripalke. Novi CUPRA Formentor lahko nato prek sistema eCall neposredno kontaktira klicni center za nudenje pomoči.

Paleto naprednih asistenčnih sistemov nadgrajuje sedem varnostnih blazin, vključno s serijsko sprednjo sredinsko varnostno blazino. Raznolike tehnologije ustvarjajo izjemno visoko raven varnosti, ki pa ne vpliva na voznikovo doživetje vožnje. To je sporočila Sabrina Pečelin.(konec)