07.08.2024 ob 21:21
Deli članek
Prvi izključno električni Audijev model v izvedbah Sportback in Avant

Ingolstadt (MOREL) – Na sejmu Auto Shanghai leta 2021 je bila študija Audi A6 e-tron concept premierno predstavljena kot predhodnica inovativne družine velikoserijskih avtomobilov z izključno električnim pogonom. Sedaj Audi A6 e-tron* prihaja na tržišče v različicah Sportback in Avant. Kot drugi model, izdelan na platformi za prestižna električna (Premium Platform Electric, PPE), povzema že znane prednosti proizvodov platforme PPE, kot so zmogljivost, doseg, učinkovitost in polnjenje. Je tudi prvi model s konceptom ravnega dna na platformi. Zunanjost izžareva moč, športnost in popolne proporce. Notranjost zaznamuje Audijeva nova filozofija oblikovanja. A6 e-tron* glede na opremo ponuja številne inovativne funkcije, kot so virtualna zunanja ogledala druge generacije, panoramsko stekleno strešno okno z električno zatemnitvijo in osvetljeni krogi na zadku. A6 e-tron* in S6 e-tron*, oba v izvedbah Sportback in Avant, bo mogoče naročiti od septembra 2024. Cene modela višjega srednjega razreda se začnejo pri 75.600 EUR za A6 Sportback e-tron performance* in pri 99.500 EUR za S6 Sportback e-tron*.

"A6 e-tron* je prvi izključno električni Audijev model v izvedbah Sportback in Avant," je povedal Gernot Döllner, predsednik upravnega odbora družbe AUDI AG. "Njegov markantni dizajn omogoča najboljšo aerodinamiko v naši modelski paleti in s tem večjo učinkovitost. Z velikim dosegom, ki bo bistveno presegal 700 kilometrov, in izvrstno vozno dinamiko bo spodbudil navdušenje za e-mobilnost."

Zunanjost: elegantna in napredna

Prečiščena zasnova karoserije izpostavlja dinamičnost, eleganco in naprednost. Sprednji del je hkrati harmonično homogen in ekspresiven.

Izjemno vitka zasnova dnevnih luči in široka mreža hladilnika poskrbita, da Audi A6 e-tron* na cesti vizualno deluje plosko in široko. Črna maska obdaja popolnoma zaprt in obrnjen enodelni okvir, ki s tem povzema svojstveni oblikovalski slog modelov e‑tron. Glavni žarometi in drugi funkcionalni elementi, kot so senzorji za asistenčne sisteme in odprtine za dovod zraka, so vgrajeni v temno masko, ki poteka po celotnem obodu, in so zato skoraj nevidni.

Dinamična strešna linija Audija A6 e-tron* sloni na mogočnem podvozju z nizko lego. Značilne linije quattro predstavljajo obrise, ki s svojo skulpturalno in mišičasto podobo zaznamujejo pogon quattro. So eden ključnih elementov Audijevih oblikovalskih genov. Baterija kot srce avtomobila je poudarjena s črnimi vstavki v predelu pragov. Vstavki poskrbijo, da avtomobil ob pogledu od strani deluje plosko, vitko in dinamično. Raztezajo se vse do zadka in vključujejo odsevnike, ki Audi A6 e-tron* vizualno dodatno podaljšajo. Tudi izvedbo Avant zaznamuje zelo položna strešna linija, pri čemer se D-stebriček močno nagiba naprej. Neprekinjena okrasna letev aluminijastega videza, ki poteka od A-stebrička do usmernika zraka nad zadnjim steklom, je nova, edinstvena lastnost Audija A6 Avant e-tron* in ustvarja visoko prepoznavno vrednost.

Zadek odraža mešanico športne elegance in velike moči. Prečiščena arhitektura v kombinaciji z neprekinjenim in tridimenzionalnim svetlobnim pasom poskrbi, da novi Audi A6 e-tron* deluje prečiščeno in suvereno. Zadek izvedbe Sportback se zaključuje v izrazitem usmerniku zraka. Vizualno športnost in dinamičnost zadka še dodatno poudarja markantni zadnji difuzor.

Audi A6 e-tron* je v osnovni različici serijsko opremljen z 19-palčnimi 5-krakimi dinamičnimi platišči v aerodinamični izvedbi, pri izvedbi S line pa z 20-palčnimi platišči s petimi kraki v obliki stativa v grafitno sivi barvi. Audi S6 e-tron* ima v osnovni različici 20-palčna platišča, opcijsko pa so na voljo tudi izjemno privlačna platišča v velikosti do 21 palcev. Skupno je mogoče izbirati med devetimi različnimi vrstami platišč – od športnih do elegantnih; šest od njih je zasnovala ekipa Audi Sport.

Po zunanjosti se Audi A6 e-tron* deli na osnovno različico, izvedbo S line in na S-model. Ob začetku prodaje bo mogoče izbrati do osem barv lakov, vključno s serijsko magnetno sivo univerzalno barvo ter ledeniško belo kovinsko, tajfunsko sivo kovinsko in mitološko črno kovinsko barvo. Te poudarjajo mogočen in progresivni dizajn zunanjosti. S plazemsko modro kovinsko in malpelsko modro kovinsko barvo sta dodatno na voljo še dve modri barvi. Ekskluzivno za izvedbo S line in S-model pa je mogoče izbrati daytonsko sivo biserno in siamsko bež kovinsko barvo.

Najboljša v razredu: odlična aerodinamika

Aerodinamika je bistvena komponenta Audijeve dolge zgodbe o uspehu. Tudi aerodinamični heroji preteklosti, kot sta Audi 100 (C3) in Audi 80 (B3), so se uvrščali v srednji razred.

Količnik zračnega upora tretje generacije Audija 100 je legendaren, zato so ga takrat imenovali "aerodinamični svetovni prvak vseh razredov": S količnikom zračnega upora 0,30 je Audi že leta 1982 prekašal svoje konkurente – in tako je bilo še vrsto let. Sedaj Audi A6 e-tron* piše novo poglavje te zgodbe o uspehu. Športni dizajn in osnovne nastavitve vozila prispevajo k njegovi odlični aerodinamiki in poskrbijo za izjemno nizek količnik zračnega upora 0,21 pri izvedbi Sportback, ki je s tem na področju aerodinamike najboljši Audi vseh časov in najboljše vozilo v celotnem koncernu Volkswagen. Tudi Avant je s količnikom zračnega upora 0,24 dosegel zelo dober rezultat in sodi med najboljše v svojem karoserijskem segmentu.

Sprednji del je aerodinamično optimiziran in ima zračne zavesice, ki pozitivno vplivajo na pretok zraka okoli sprednjega dela vozila in koles. Stekleni del vozila je izjemno vitek, strešna linija pa se spušča proti zadku. Pod enodelnim okvirjem Audija A6 e-tron* nastavljiva odprtina za zajemanje zraka skrbi za to, da lahko tok vetra okoli tega območja poteka z minimalnimi izgubami. Ta sistem izpopolnjujejo še druge komponente. Pri konceptu aerodinamike ima pomembno vlogo tudi podvozje – odlikujejo ga visoka stopnja tesnjenja in fine optimizacije različnih komponent. Med njimi so posebej prilagojeni kolesni usmerniki zraka in tridimenzionalne izbokline pred sprednjimi kolesi (te so individualno optimizirane za izvedbe Sportback oz. Avant), blažilno korito ter obloge akumulatorja, zadnje preme in pragov. Širok in aerodinamično izboljšan difuzor omogoča optimalno ravnovesje med vzgonom na zadnji premi in količnikom zračnega upora. Avant je opremljen še z dodatnim usmernikom zraka na difuzorju. Aerodinamične obrobe v obliki stranskih robov na zadku Audija A6 Avant e-tron* omogočajo natančno določene prekinitve v zračnem toku. Nizki usmernik zraka nad zadnjim steklom za vozilom ustvarja majhno zavetrje, kar prav tako izboljša aerodinamiko.

Aerodinamični koncept izpopolnjujejo optimizacije aerodinamike, ki jih ponujajo nekatera kolesa različnih velikosti. Na voljo so na primer privlačna 21-palčna aerodinamična platišča s plastičnimi pokrovi. Med že znane in v modelu Audi Q8 e-tron* preverjene aerodinamične komponente spadajo tudi opcijska virtualna zunanja ogledala. Pri Audiju A6 e-tron* so na voljo v drugi generaciji in so sedaj električno zložljiva. Kompaktne kamere imajo obliko z izboljšanim obtekanjem zraka, zmanjšujejo čelno površino vozila in s tem izboljšujejo tudi količnik zračnega upora.

Inovativna tehnologija luči
Audi z novim A6 e-tron* poudarja svojo vodilno vlogo na področju zasnove in tehnologije luči, ki sta pomembna dela Audijeve genetike. Žarometi in zadnje luči so zasnovani tridimenzionalno, ponujajo digitalne svetlobne grafike ter tako združujejo fizični in digitalni svet. Družina Audi A6 e-tron spredaj glede na opremo ponuja digitalne dnevne luči z LED-tehnologijo, zadaj pa digitalne zadnje OLED-luči druge generacije.

S približno 45 segmenti na posameznem digitalnem OLED-panelu se A6 e-tron* na zadku vedno bolj spreminja v zaslon ter s tem omogoča komunikacijo z okoliškimi vozili in povečuje varnost v cestnem prometu. Tak svetlobni pečat je mogoč zaradi programskega modula na enem od domenskih računalnikov Audija A6 e‑tron*. Popolna simbioza med konceptom osvetlitve in novo tehnologijo poskrbi, da so luči Audija A6 e-tron tako živahne in inteligentne kot še nikoli doslej. Pri drugi generaciji digitalnih zadnjih OLED-luči deset OLED-panelov s skupno 450 segmenti s pomočjo posebej razvitega algoritma večkrat na sekundo ustvari novo sliko. Aktivna digitalna svetlobna grafika tudi nakazuje pot v prihodnost Audijeve tehnologije luči. Na sprednjem delu vozila se ustvarja skozi interakcijo algoritma z dvanajstimi segmenti, ki se prižigajo in ugašajo. Na zadku se v ta namen uporabljajo vsi digitalni OLED-segmenti. Posamezni segmenti medsebojno delujejo tako, da se intenzivnost svetlobe celotne slike svetlobne grafike ne spreminja.

Z drugo generacijo digitalnih zadnjih OLED-luči Audi na področju svetlobe uveljavlja novo raven dizajna, obsega funkcij in varnosti. Prvič lahko digitalne
zadnje OLED-luči načrtno komunicirajo z neposredno okolico (Car-to-X). Audi je nadgradil tudi varnostne funkcije. Funkcijo zaznavanja približevanja, ki jo poznamo že iz drugih Audijevih modelov, v novem modelu A6 e-tron dopolnjuje komunikacijska luč, ki druge udeležence v prometu opozarja na mesta nezgod in okvar. Poleg standardne grafike v zadnjih OLED-lučeh 2.0 komunikacijska luč v kritičnih voznih ali prometnih situacijah prikaže tudi posebno statično grafiko z integriranimi opozorilnimi simboli.

Tehnologija luči postavlja nove standarde tudi na področju možnosti individualizacije: z do osmimi digitalnimi svetlobnimi grafikami v novo zasnovanih digitalnih dnevnih lučeh matričnih LED-žarometov in digitalnih zadnjih OLED-lučeh 2.0 lahko vozniki svoj A6 e‑tron* glede na opremo individualno prilagodijo na povsem nov način.

Zanimiva posebnost pri Audiju A6 e-tron* je osvetlitev štirih krogov na zadku (glede na opremo). S tem Audi tako jasno poudarja celostno podobo znamke, hkrati pa vozilu daje čisto posebno svojstvenost.

Panoramski MMI-zaslon in digitalna zunanja ogledala

Notranjost Audija A6 e-tron* je dosledno prilagojena potrebam uporabnika. Tridimenzionalna in s kontrasti bogata zasnova celote tako namenoma postavlja elemente v ospredje ali v ozadje ter s tem ustvarja prostorsko arhitekturo, ki je oblikovno in ergonomsko prilagojena potnikom. Panoramski MMI-zaslon je realiziran v ukrivljeni izvedbi in OLED-tehnologiji, sestavljata pa ga 11,9-palčni Audijev virtualni prikazovalnik in 14,5-palčni MMI-zaslon na dotik. Skupaj z 10,9-palčnim sovoznikovim MMI-zaslonom predstavljata vizualno pregledno zasnovano digitalno prizorišče.

Z aktivnim načinom za zasebnost lahko oseba na sovoznikovem sedežu med vožnjo uživa v zabavnih vsebinah, kot je gledanje filmov ali pretakanje serij, ne da bi pri tem motila voznika. Glede na trenutno hitrost in zasedenost sedežev inteligentni rele preklaplja med usmerjeno (način za zasebnost vključen) ali razpršeno svetlobo (vsebine so vidne vsem).

Z opcijskim projicirnim sistemom z obogateno resničnostjo (AR-HUD) druge generacije, ki je prav tako eden od osrednjih elementov digitalnega prizorišča, je Audi dosegel velik napredek v tehnologiji prikazovanja. Zaslon na vetrobransko steklo projicira veliko, nagnjeno slikovno ravnino ter na njej prikazuje pomembne informacije, kot so hitrost, prometni znaki, asistenčni in navigacijski simboli.

Zasnova notranjosti ustvarja prijeten ambient. Tako imenovani softwrap (mehka obloga) se od vrat do vrat razteza preko celotne armaturne plošče ter daje občutek varne umeščenosti v prostor. Materiali so bili izbrani glede na funkcionalnost, hkrati pa prispevajo k jasni oblikovni razmejitvi različnih območij notranjosti vozila. Območja, v katerih je poudarjeno udobje, imajo velike površine in so iz mehkih materialov. V nasprotju s tem pa je v precizno začrtanih območjih upravljanja, ki so zasnovana v visokosijajni črni barvi, poudarjena preglednost pri interakciji z vozilom. Deluje, kot da nizke in vitke zračne šobe izginjajo v ozadju. Zaslona opcijskih virtualnih zunanjih ogledal sta nameščena na notranji strani vrat in sta dobro vidna v kotu, ki ga ustvarjata A-stebriček in zgornji del vrat.

Tudi tu je ustvarjena digitalna obloga, ki se razteza od ogledala do ogledala po celotni digitalni armaturni plošči in je povezan tudi z dinamično interakcijsko lučjo na spodnjem robu vetrobranskega stekla. Pomembne funkcije, kot so nastavljanje zunanjih ogledal, luči in sistemi zaklepanja, so kompaktno integrirane v osrednjo nadzorno enoto v voznikovih vratih. Razkošno notranjost po želji dopolnjujeta štiriconska klimatska naprava ter paket za boljšo kakovost zraka Air Quality s funkcijo odišavljanja in ionizatorjem.

Pametno panoramsko stekleno strešno okno z možnostjo preklapljanja prosojnosti

Inovativno panoramsko stekleno strešno okno je na voljo opcijsko in prispeva k še večji vrednosti vozil. Pametno steklo panoramskega okna zmanjšuje neposredno sončno sevanje na drugačen način, kot smo bili tega vajeni doslej: ob pritisku na gumb postane steklo neprosojno. To omogoča tako imenovana tehnologija PDLC (polimerno razpršeni tekoči kristali), pri kateri se steklo lahko iz prosojnega spremeni v neprosojno. Električno preklopne komponente stekla vsebujejo dva elementa iz PDLC‑folije, med katerima plavajo istoimenski tekoči kristali. Če ni napetosti, kristali tvorijo neprosojno plast – steklena streha torej ni prozorna. Ko priključimo napetost, se kristali poravnajo in streha postane prozorna. S tipko v stropnem modulu jo je mogoče individualno upravljati kot nekakšno digitalno zaveso. Uporabniki lahko izbirajo med štirimi prednastavitvami.

Infotainment – integracija digitalnega sveta strank

V infotainment sistemu je uporabljen operacijski sistem Android Automotive OS. Audi A6 e-tron* svoje vsebine posodablja z brezžičnimi posodobitvami (OTA, over-the-air). Najnovejše storitve Audi connect in izpopolnjeni, serijski načrtovalnik poti za e-tron so tako vedno aktualni. Aplikacije kot na primer YouTube so na voljo prek trgovine Audi Application Store za aplikacije drugih ponudnikov, ki je integrirana neposredno v vmesnik MMI in ne zahteva uporabe pametnega telefona.

Trgovina strankam omogoča dostop do številnih aplikacij. Ob začetku prodaje Audija A6 e-tron bodo med drugim na voljo aplikacije iz naslednjih kategorij: glasba, video, igre, navigacija, parkiranje in polnjenje, produktivnost, vreme in novice. Trgovina se stalno širi, ponudba aplikacij pa je odvisna od trga.

Poleg izboljšanega in bolj intuitivnega upravljanja na dotik novi koncept prikazovalnih in upravljalnih elementov upošteva tudi svetovne trende na področju interakcije. Zato je bilo glasovno upravljanje bistveno razširjeno in ima sedaj pomembno vlogo. Z glasovno asistenco Audi Assistant, ki se samostojno uči, je mogoče krmiliti številne funkcije vozila.

Glasovna asistenca Audi Assistant bo v prihodnosti dostopala tudi do dodatnih spletnih vsebin, npr. do vremena in splošnih informacij. S povezavo do klepetalnika ChatGPT (ki jo omogoča storitev Microsoft Azure OpenAI) si bodo kupci med vožnjo lahko predvajali branje raziskanih vsebin in z avtomobilom komunicirali z uporabo naravnega govora.

Audi Assistant pri tem avtomatsko prepozna, ali je treba izvesti funkcijo vozila, poiskati cilj ali na primer priklicati vremensko napoved.

Šele ko Audijev sistem ne more odgovoriti recimo na vprašanja splošnega znanja, se ta posredujejo na ChatGPT. Za voznika to poteka neopazno, saj so vse funkcije integrirane v Audi Assistant.

Pri tem ima varnost podatkov najvišjo prioriteto. Da bi zagotovili najboljše možno varovanje podatkov, se vprašanja in odgovori po obdelavi izbrišejo. Poleg tega ChatGPT nikoli nima dostopa do podatkov o vozilu.

Za optimalni zvok poskrbi avdiosistem Bang & Olufsen Premium Sound System z zvočniki v vzglavnikih. Njegov osrednji del tvori visokoučinkovit ojačevalnik, ki z močjo 830 vatov krmili 20 zvočnikov. Štirje od njih so vgrajeni v vzglavnike sprednjih sedežev, kar omogoča personaliziran prostorski zvok ter osebne navigacijske napotke in telefonijo v vozilu. Dodatni zvočniki v A-stebričku in srednjetonski zvočniki ustvarjajo edinstven tridimenzionalen prostorski zvok.

Dinamična interakcijska luč nudi številne komunikacijske funkcije ter s tem olajšuje interakcijo vozila s potniki. Pod vetrobranskim steklom v velikem loku obdaja notranjost in armaturno ploščo.

Impresiven doseg in zmogljivost polnjenja

Zmogljiva, kompaktna in visokoučinkovita elektromotorja v kombinaciji z litij-ionsko baterijo, novo razvito za modele s platforme PPE, ki jo sestavlja dvanajst modulov in 180 prizmatičnih celic s skupno bruto kapaciteto 100 kWh (neto 94,9 kWh), omogočata doseg več kot 750 kilometrov (A6 Sportback e-tron) oz. več kot 720 kilometrov (A6 Avant e-tron*). Novi Audi A6 e-tron* športno vozno izkušnjo, značilno za Audi, v izvedbi A6 Sportback e-tron*/Avant e-tron performance* (poraba energije v kWh/100 km, kombinirana: 17,0–14,0; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0) omogoča s sistemsko močjo do 270 kW. Od 0 do 100 km/h Audi A6 e-tron performance* (poraba energije v kWh/100 km, kombinirana: 17,0–14,0; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0) pospeši v 5,4 sekunde. Njegova najvišja hitrost znaša 210 km/h.

Audi S6 e-tron* zagotavlja sistemsko moč 370 kW (405 kW s funkcijo Launch Control) (poraba energije v kWh/100 km, kombinirana: 17,4–15,7; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0). Od 0 do 100 km/h S6 Sportback e-tron* in S6 Avant e-tron* (poraba energije v kWh/100 km, kombinirana: 17,4–15,7; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0) pospešita v 3,9 sekunde. Končna hitrost meri 240 km/h. Doseg znaša več kot 670 kilometrov (S6 Sportback e-tron*) oz. več kot 640 kilometrov (S6 Avant e-tron*).

Ob prihodu na trg bosta predstavljena Audi A6 e-tron performance* (270 kW) s pogonom na zadnji kolesi in S6 e-tron* (370 kW) s pogonom quattro, oba v izvedbah Sportback in Avant. Pozneje bodo sledili še dodatni modeli s pogonom zadaj oz. pogonom quattro (odvisno od posameznega trga).

800-voltna tehnologija in serijska maksimalna polnilna moč 270 kW (DC) Audiju Q6 e‑tron* omogočata kratke postanke za polnjenje. Pri Audiju A6 Sportback e‑tron performance* je tako na hitri polnilnici (high power charging, HPC) mogoče v le desetih minutah doseg podaljšati za do 310 kilometrov. V 21 minutah se napolnjenost baterije poveča z 10 na 80 odstotkov. Eden od ključnih pogojev te prepričljive zmogljivosti polnjenja je inteligentni, visokozmogljivi prediktivni toplotni management.

Vozilo je opremljeno s funkcijo Plug & Charge, ki mu omogoča, da se na združljivih polnilnih stebričkih ob priklopu polnilnega kabla samodejno avtorizira in nato zažene postopek polnjenja. Obračunavanje poteka popolnoma avtomatsko. Če polnilni stebriček deluje s 400-voltno tehnologijo, je pri Audiju Q6 e‑tron* mogoče tako imenovano vzporedno deljeno polnjenje.

To pomeni, da se 800-voltna baterija električno razdeli v dve bateriji z napetostjo po 400 V, ki ju je nato mogoče vzporedno polniti z močjo do 135 kW. Na hišnih polnilnih postajah je mogoče vozilo polniti z izmeničnim tokom (AC) z močjo do 11 kW. Kasneje bo na voljo možnost polnjenja z izmeničnim tokom (AC) z močjo 22 kW.

Pomemben gradnik za povečanje učinkovitosti in s tem dosega Audija A6 e‑tron* je izpopolnjena rekuperacija. Z njo lahko poteka okrog 95 odstotkov vsakodnevnih postopkov zaviranja, pri čemer Audi A6 e‑tron* rekuperira z močjo do 220 kW. Tukaj imata ključno vlogo temperatura in stanje napolnjenosti baterije. Rekuperacija poteka na sprednji in zadnji premi, pojemki pa so zaradi učinkovitosti na zadnji premi manjši. Poleg tega je na zadnji premi zaradi močnejšega električnega motorja mogoča večja rekuperacijska moč.

Integrirani zavorni sistem (iBS), ki ga poznamo iz prejšnjih modelov e-tron, je bil v okviru platforme PPE bistveno nadgrajen. Tako je prvič na vsaki premi posebej mogoče kombiniranje načinov zaviranja (brake blending) z mehanskimi tornimi zavorami in električnimi rekuperacijskimi zavorami prek elektromotorjev.

Kot je značilno za Audi, tudi Audi A6 e-tron* ponuja možnost dvostopenjske rekuperacije med vožnjo brez dodajanja plina, ki jo je mogoče nastaviti z obvolanskimi ročicami. Možno je tudi jadranje. Ko voznik umakne nogo z voznega pedala, se vozilo pri tem vozi brez dodatnega vlečnega momenta. Še ena možnost v Audiju A6 e-tron* je vozni program B, ki je podoben pregovornemu "občutku vožnje z enim pedalom". Omogoča najmočnejše rekuperacijsko zaviranje. S preudarnim načinom vožnje je njem skoraj vse upočasnitve mogoče izvesti brez pritiskanja na zavorni pedal.

Natančna vozna dinamika, veliko udobje

Audijeva genetika se odraža tudi pri podvozju, pri katerem velja natančno definirana filozofija nastavitev. Vsi sistemi, ki sodelujejo pri uravnavanju podvozja, so natančno medsebojno usklajeni. Izjemno direktno usklajena sprednja prema daje pomemben pečat voznodinamičnim lastnostim Audija A6 e‑tron*. Vozilo je zato bistveno agilnejše.

Opcijsko vzmetenje adaptive air suspension – zračno vzmetenje z uravnavanim blaženjem – vozilu omogoča širok razpon med visokim kotalnim udobjem in športno vodljivostjo. Glede na hitrost in individualne želje se prilagaja cestnim razmeram in odmik karoserije od tal uravnava na štirih različnih nivojih.

Posebnost sistema Audi drive select je način efficiency. V tem načinu vzmetenje odmik karoserije od tal glede na hitrost zniža za 20 milimetrov, s čimer izboljša aerodinamiko vozila. S tem se optimizira poraba in poveča doseg.

Zaradi štirikolesnega pogona s poudarjenim prenosom na zadnjo premo pri nasploh zelo prilagodljivem porazdeljevanju navora so voznodinamične lastnosti Audija S6 e-tron* še boljše. Različna velikost elektromotorjev na zadnji in sprednji premi omogoča, da je tudi pri polni obremenitvi večji del navora na zadnji premi. Audi S6 e-tron in A6 e-tron* sta na sprednji in zadnji premi opremljena s pnevmatikami različnih dimenzij, kar dodatno izboljša stabilnost in športnost.

Vedno v pripravljenosti: asistenčni sistemi
Kar zadeva asistenčne sisteme, novi Audi A6 e‑tron* ponuja širok nabor funkcij, ki olajšujejo vsakodnevno vožnjo in prispevajo k večji varnosti v cestnem prometu za vse udeležence.

Novost v modelu A6 e‑tron* je prilagodljiva asistenca za vožnjo plus. Vozniku pomaga pri pospeševanju, zaviranju, ohranjanju hitrosti in nastavljene razdalje ter pri vodenju po voznem pasu. S tem se lahko poveča udobje med vožnjo, zlasti na dolgih potovanjih. Poleg različnih senzorjev, sistem glede na regijo za izboljšanje voznih lastnosti uporablja visokoločljivostne kartografske podatke in množice podatkov iz drugih vozil, ki se preračunavajo v oblaku. Na podlagi združevanja teh informacij izračuna nadaljnjo pot ter v celotnem hitrostnem območju in v zastojih omogoča udobno doživetje vožnje.

Ob prihodu na trg bodo vozila serijsko opremljena s parkirno asistenco plus, kamero za vzvratno vožnjo, omejevalnikom hitrosti na osnovi prometnih znakov, s kamero podprtim sistemom za prepoznavanje prometnih znakov, prilagodljivo asistenco za hitrost, parkirnim sistemom plus s prikazom oddaljenosti ter sistemom za zaznavanje neosredotočenosti in utrujenosti voznika.

Začetek prodaje in cene

Mogočna in športna A6 e-tron* in S6 e-tron* s popolnimi proporci, oba v izvedbah Sportback in Avant, bo mogoče naročiti od letošnjega septembra. Cene modela višjega srednjega razreda se začnejo pri 75.600 EUR za A6 Sportback e-tron performance* in pri 77.250 EUR za S6 Sportback e-tron performance*. Cena izvedbe S6 Sportback e‑tron* je 99.500 EUR, cena izvedbe S6 Avant e‑tron* pa 101.150 EUR. Pozneje bodo sledili še dodatni modeli s pogonom zadaj oz. pogonom quattro (odvisno od posameznega trga).

Informacije po točkah

  • Najpomembnejše informacije o novem Audiju A6 e‑tron*
  • Zunanji dizajn in aerodinamika
  • Dinamična, elegantna in napredna karoserija
  • Zelo vitka zasnova dnevnih luči in široka mreža hladilnika
  • Neprekinjena okrasna letev aluminijastega videza od A-stebrička do usmernika zraka nad zadnjim steklom Audija A6 Avant e-tron*
  • Zložljiva virtualna zunanja ogledala druge generacije
  • Osem barv lakov: magnetno siva univerzalna, ledeniško bela kovinska, tajfunsko siva kovinska, mitološko črna kovinska, plazemsko modra kovinska, malpelsko modra kovinska; ekskluzivno za izvedbo S line in S-model daytonsko siva biserna in siamsko bež kovinska
  • Športna zasnova poskrbi za zelo dobro aerodinamiko: količnik zračnega upora 0,21 (Sportback), 0,24 (Avant)

Tehnologija luči

  • Aktivna digitalna svetlobna grafika za žaromete in zadnje luči
  • Zasnova luči, obseg funkcij in varnost v cestnem prometu so se znatno izboljšali
  • Osem digitalnih svetlobnih grafik za digitalne dnevne luči matričnih LED-žarometov in za digitalne zadnje OLED-luči 2.0, prikaz prek vmesnika MMI in aplikacije myAudi
  • Število slikovnih pik na posameznem digitalnem OLED-panelu 2.0: 45 segmentov
  • Deset digitalnih OLED-panelov v zadnjih lučeh s skupno 450 segmenti
  • Prvo vozilo na evropskem trgu z osvetljenimi krogi na zadku (glede na opremo)
  • Komunikacijska luč, vključno z znanim zaznavanjem približevanja
  • Komunikacijska luč udeležence v prometu opozarja s posebnimi simboli
  • Digitalne zadnje OLED-luči druge generacije poleg običajne grafike prikazujejo tudi posebno grafiko z opozorilnimi simboli

Notranji dizajn in prikazovalniki

  • Tridimenzionalno zasnovane aplikacije poskrbijo za občutek velike prostornosti
  • Notranjost je pregledno zasnovana in ustvarja prijeten ambient
  • Mehka obloga (softwrap) se od vrat razteza preko celotne armaturne plošče
  • Zaslona virtualnih zunanjih ogledal sta nameščena na ergonomsko ugodni vidni višini na notranji strani vrat ob A-stebričku
  • Panoramski MMI-zaslon je realiziran v ukrivljeni izvedbi in OLED-tehnologiji, sestavljata pa ga 11,9-palčni Audijev virtualni prikazovalnik in 14,5-palčni MMI-zaslon na dotik.
  • Opcijski 10,9-palčni MMI-zaslon za sovoznika z aktivnim načinom za zasebnost
  • Opcijsko je na voljo projicirni sistem s tehnologijo obogatene resničnosti
  • Novo panoramsko stekleno strešno okno s preklapljanjem prosojnosti
  • Infotainment in digitalne storitve
  • Trgovina za aplikacije drugih ponudnikov je integrirana neposredno v vozilo
  • Funkcije na zahtevo: možna naknadna razširitev funkcij vozila
  • Posodobitve programske opreme so na voljo brezžično (OTA, over-the-air)
  • Integracija klepetalnika ChatGPT

Asistenčni sistemi

Serijske varnostne funkcije: parkirna asistenca plus, kamera za vzvratno vožnjo, omejevalnik hitrosti na osnovi prometnih znakov, s kamero podprt sistem za prepoznavanje prometnih znakov, prilagodljiva asistenca za hitrost, parkirni sistem plus s prikazom oddaljenosti, sistem za zaznavanje neosredotočenosti in utrujenosti voznika

Pogon in rekuperacija

Visokointegrirane komponente, kompaktna zasnova in optimizirana notranja izdelava

30 odstotkov manj vgradnega prostora za elektromotorje, približno 20 odstotkov zmanjšana masa

Poudarek na učinkovitosti, akustiki in modularni zasnovi

Uporaba asinhronskega motorja (ASM) na sprednji premi in sinhronskega motorja s stalnim vzbujanjem (PSM) na zadnji premi

Hairpin navitje povečuje pretok toka v statorju električnega motorja

Rotor in stator z inovativnim sistemom neposrednega hlajenja

Energetsko učinkoviti polprevodniki iz silicijevega karbida v pulznih pretvornikih

Mazanje s suhim karterjem in električna oljna črpalka v menjalniku

Optimizirana akustika zaradi nosilcev motorja, pritrjenih na ohišje

Neposredno oljno hlajenje elektromotorjev za povečano močnostno gostoto

Maksimalna opustitev težkih redkih elementov

Ob uvedbi na trg bosta za posamezno karoserijsko obliko na voljo dve različno močni izvedbi:

  • Audi A6 Sportback e-tron performance*: sistemska moč 270 kW, pogon na zadnji kolesi, pospešek 0–100 km/h v 5,4 sekunde
  • Audi A6 Avant e-tron performance*: sistemska moč 270 kW, pogon na zadnji kolesi, pospešek 0–100 km/h v 5,4 sekunde
  • Audi S6 Sportback e-tron*: sistemska moč 370 kW (405 kW s funkcijo Launch Control), quattro, pospešek 0–100 km/h v 3,9 sekunde (s funkcijo Launch Control)
  • Audi S6 Avant e-tron*: sistemska moč 370 kW (405 kW s funkcijo Launch Control), quattro, pospešek 0–100 km/h v 3,9 sekunde (s funkcijo Launch Control)

Največja hitrost: Audi A6 Sportback e-tron performance* do 210 km/h, S-model do 240 km/h

Rekuperacija z visoko učinkovitostjo in veliko razpoložljivostjo

Možnost rekuperacijske moči do 220 kW

Funkcija kombiniranja načinov zaviranja (brake blending) za dobro odmerjanje zavorne moči in enakomeren občutek na pedalu

Možnost porazdelitve zavorne moči po posameznih premah

 

Baterija, polnjenje in inteligentni toplotni management

  • Litij-ionska baterija z bruto kapaciteto 100 kWh (neto 94,9 kWh)
  • Maksimalna polnilna moč do 270 kW na ustreznih visokozmogljivih polnilnih postajah (HPC)
  • 11 kW polnilne moči pri polnjenju z izmeničnim tokom (AC), v življenjskem ciklu je načrtovano 22 kW
  • 12 modulov s 180 prizmatičnimi celicami (po 15 zaporedno vezanih celic)
  • Kasnejša osnovna izvedba z desetimi moduli in bruto kapaciteto 83 kWh
  • Kemijska sestava celic omogoča približno 30 odstotkov večjo energijsko gostoto
  • Baterija je vgrajena v naletno strukturo in hladilni sistem vozila
  • Homogen prenos toplote zaradi hladilne plošče, integrirane v ohišje baterije
  • Zaščita podvozja iz kompozitnega vlaknastega materiala zmanjšuje maso
  • Vgradnja visokonapetostnih baterij na sedežu podjetja v Ingolstadtu
  • Krmilnik za upravljanje baterije (BMCe) skrbi za regulacijo toka
  • Visokonapetostna baterija platforme PPE omogoča učinkovito vzporedno deljeno polnjenje na 400-voltnih polnilnih postajah
  • Prediktivni toplotni management
  • Toplotni management omogoča naknadno in stalno kondicioniranje visokonapetostne baterije
  • Grelnik za predkondicioniranje visokonapetostne baterije

Podvozje in krmiljenje

  • Preverjena Audijeva genetika zaznamuje tudi komponente podvozja in krmiljenja – impresivna vozna dinamika in prvovrstno udobje
  • Sprednja prema z izboljšanimi krmilnimi lastnostmi za boljšo lego na cesti in vozno dinamiko
  • Izjemna preciznost krmiljenja in boljši občutek pri usmerjanju vozila s prilagojeno programsko opremo za koncept ravnega dna
  • Audi A6 e-tron* (Sportback in Avant) serijsko z dinamičnim podvozjem z jeklenimi vzmetmi s športno-dinamično karakteristiko in velikim udobjem; zračno vzmetenje je na voljo opcijsko
  • Audi S6 e-tron* serijsko s športnim prilagodljivim zračnim vzmetenjem adaptive air suspension (visoka raven udobja, uravnavanje višine podvozja in različne lege karoserije)
  • Nizka lega karoserije v načinu Audi drive select efficiency za maksimalno izboljšano aerodinamiko in večji doseg
  • S6 e-tron*: različno dimenzioniranje elektromotorjev na zadnji in sprednji premi ter porazdelitev večjega dela navora na zadnjo premo za dinamične vozne lastnosti
  • Glede na različico in opremo: opremljen s posebnimi pnevmatikami z optimiziranim kotalnim uporom za boljšo porabo goriva ali z visokozmogljivimi pnevmatikami s posebej visokim oprijemom

Začetek prodaje in cene

A6 e-tron* in S6 e-tron*, oba v izvedbah Sportback in Avant, bo mogoče naročiti od letošnjega septembra.

Cene se začnejo pri 75.600 EUR za A6 Sportback e‑tron performance* in pri 77.250 EUR za A6 Avant e‑tron performance*. Cena izvedbe S6 Sportback e‑tron* je 99.500 EUR, cena izvedbe S6 Avant e‑tron* pa 101.150 EUR.

Proizvodnja in trajnost

  • Drugi izključno električni model iz Ingolstadta in ogljično nevtralna proizvodnja1
  • Najsodobnejše proizvodne tehnologije: vgradnja baterij za modele na osnovi platforme PPE
  • Integracija posameznih proizvodnih korakov v obstoječe strukture in procese
  • Na proizvodnih področjih, kot je lakirnica v Ingolstadtu, zaposlene podpirajo nove avtomatizirane proizvodne tehnologije
  • Uporaba recikliranih materialov v notranjosti in zunanjosti

Vrata in pokrovi iz aluminija

(konec)